Annorlunda fiskar !

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • anli
    • October 2002
    • 654

Här e några hyfsat färska bilder på min Endlicheri:
    http://www.lindersson.se/images/Akvarium/Endlicheri_040706.jpg
    http://www.lindersson.se/images/Akvarium/Endi_040704.jpg
    Äter mest fryst lax... kanske pellets när jag inte ser
    Längden bör vara 25+... växer rätt sakta tycker jag.
    Men börjar bli lite mer aktiv, helst på natten förstås men även under dagen. Gömmer sig inte i alla fall.

ps Ray's ser lite maffigare ut faktiskt, det måste jag erkänna....
    Anders Lindersson
    Anders Akvariesida

Kommentar

• ray
      • January 2002
      • 954

anli:tack
      Jag tror att det beror på att du har en hona och min är hane och /eller att du har aggressiva ciklider i karet .

FI:har tyvärr inga färska bilder för jag håller på och jobbar med karet och passade på att mätta endlicherin , har vuxit 5cm sedan jag köpt han .

De sista två som Åled hade är köpta av Ahlin och är nu på väg till Stockholm .
      ==> Mitt Bildarkiv ==> Mina Video ==> Min Zoon

Kommentar

• THE_DUDE
        • February 2004
        • 764

FI: ok det var ju lite segt att den växer så långsamt. men grövre och mer mönster är ju inte helt fel iaf. =)

ray: hade åled kvar dom enda tills nu? i så fall verkar ju endlis inte så populära i sverige. =/
        http://mfksweden.forum24.se/mfksweden.html
        ETT LITET FORUM OM STORA FISKAR.

Kommentar

• anli
          • October 2002
          • 654

Ray: Vad käkar din Endlicheri?
          Anders Lindersson
          Anders Akvariesida

Kommentar

• ray
            • January 2002
            • 954

THE DUDE :Ja,de sista 2 såldes igår .

Anli:Min endlicheri äter räkmix ,Dr Bassleers pellets,bttentabletter och har fått många rödciklid yngel ,10st kongotetror ,4st egyptiska munruvare ,och han tog igår en 10cm natalciklid hane trots att cikliden hade "Ej Mat" skylt på .
            ==> Mitt Bildarkiv ==> Mina Video ==> Min Zoon

Kommentar

• anli
              • October 2002
              • 654

Jag tror faktiskt min också käkar dr basslers... har sett att den har letat i sanden i bland. Annars är det mest lax tror jag...
              Den får nog sitt hur som helst.
              Anders Lindersson
              Anders Akvariesida

Kommentar

• FI
                • January 2002
                • 1153

anli: Härliga bilder på endlicherin, den ser rätt grov ut, mina fengäddor ser ut som maskar vid jämförelse, måste nog börja mata mer...
                Hur ofta matar du den?
                Fredrik Isaksson
                Bildarkivet

Kommentar

• anli
                  • October 2002
                  • 654

Den får lax kanske varannan dag, å pellets varje dag (vet inte hur mycket den tar av det, den å kibondemalen äter samma käk).
                  Annars så växer min fiskar överlag väldigt fort, det kan både Orm å Gosatta intyga Jag matar nog lite väl kanske...
                  Anders Lindersson
                  Anders Akvariesida

Kommentar

• FI
                    • January 2002
                    • 1153

Nej jag tror du matar rätt lagomt, det är nog jag som matar för lite. Det har faktiskt blivit knepigt att mata fengäddorna här hos mig sedan natalcikliderna införskaffades, natalerna fullkomligen packar i sig käk och fengäddorna går miste om stora mängder mat pga detta.

Har inte du några problem med att Trisse och citrinellumen drar i sig mycket av fengädda-maten?
                    Fredrik Isaksson
                    Bildarkivet

Kommentar

• anli
                      • October 2002
                      • 654

Nä inte alls... Trisse är extremt petig och Midasen gillar inte laxen.
                      Jag kan ösa i rätt bra med laxbitar, Endlin tar en del och resten förvinner till Kibonden. Semaprochilodus (charming fenix), Plectomusarna och de långsträckta pansarmalarna äter ju allt å läppjar på laxen även de... men de mjukar mest bara upp bitarna.
                      Jag öser i diverse foder så alla verkar bli nöjda...
                      I bland pjöllrar jag lite och petar med en pinne fram en stor bit lax till fengäddan, så jag är säker på att den tar den.... kul att se om inte annat!
                      Det hade varit ett större problem med det gäng Geophagus Brasiliensis jag hade för några år sedan, de glufsade i sig allt !

ps det luktar rätt mycket lax i garaget där karet står för tillfället
                      Anders Lindersson
                      Anders Akvariesida

Kommentar

• Dr. Strange
                        • March 2003
                        • 995

är det någon fler än mig som har Synbranchus marmoratus i sitt kar ?

jag har ett svagt minne av att någon tänkte köpa eller köpte en.....

jag har i alla fall två stycken varav den ena verkar ha skadat käken så den har lite problem att få i sig mat, men den andra äter enorma mängder mat.

om någon har en skriv gärna lite info om den...

mina är ca 40cm långa, drömmen är att ha minst en över 100cm.

//Marcus
                        " Det är löjligt att påstå att tv-spel påverkar barn. Om tex Pac-Man påverkade barn födda på 80-talet, då skulle vi idag ha en massa ungdomar som springer runt i ett mörkt rum och äter piller medans de lyssnar på monoton och enformig musik. "

Kommentar

• FI
                          • January 2002
                          • 1153

anli: Du verkar ha lika tur som då jag hade jaggorna, mina jaggor var ju extremt petiga med maten, allt som gick ner var foderfisk och hikaris. Så jag kunde mata senegalusen med torsk och räkor helt utan problem. Nu då fengäddorna går med natalcikliderna så är det nästan som att de bara får resterna... natalerna käkar verkligen groteskt mycket och de äter allt... Knepigt. Det där med att peta maten till fengäddorna var inte så dumt, man kanske skulle fixa någon lång tång eller nåt och helt enkelt släppa ner maten direkt i gapet på dem... En planteringstång kanske.

Dr.Strange: De där träskmalarna måste du nästan fota, jag kollade på lite bilder och på artbeskrivningen här på zoopet, verkar ju riktigt coola, som en avlång lungfisk typ.
                          Fredrik Isaksson
                          Bildarkivet

Kommentar

• Dr. Strange
                            • March 2003
                            • 995

FI: ska försöka ordna foton, den ena skulle hugga en räka men missade och högg en stor Polypterus Delhezi i överläppen istället, det syns tydligt vilken kraft den har jämfört med polypterusarna.

När den hugger räkor etc så kan den hugga fast sig i maten sen ser man bara hur den nyper åt med käkarna och pressar ihop en halvfrusen räka för att i nästa sekund bara svälja den hehehe.

//Marcus
                            " Det är löjligt att påstå att tv-spel påverkar barn. Om tex Pac-Man påverkade barn födda på 80-talet, då skulle vi idag ha en massa ungdomar som springer runt i ett mörkt rum och äter piller medans de lyssnar på monoton och enformig musik. "

Kommentar

• THE_DUDE
                              • February 2004
                              • 764

jag använder alltid pinne när jag matar fengäddor, dom skulle aldrig få någon mat i mina akvarium annars. :P

ciklider som är petiga med maten! är det vanligt?

hur gick det med delhezin då? blev den helt demolerad eller?
                              http://mfksweden.forum24.se/mfksweden.html
                              ETT LITET FORUM OM STORA FISKAR.

Kommentar

• Oxgringo
                                • June 2002
                                • 78

Dr Strange, hur går det med dina Cichla Ocellaris? Är rätt sugen på att skaffa ett gäng själv. Hur är dom, aggressiva eller? Du får gärna dela av dig lite av dina erfarenheter.

Mvh Rulle

Kommentar

Arbetssätt...