Annorlunda fiskar !

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Malcus
    • June 2006
    • 555

Någon som vill gå ihop o beställa firrar till stockholm Vill ha ATF!

Kommentar

• Malcus
      • June 2006
      • 555

Ursprungligen postat av Daniel Blom
      SA-kusinen Hydrolycus armatus är inte heller dum. Om den finns en artikel (Top of the food chain) i marsnumret av Tropical Fish Hobbyist. Verkar inte helt enkel att hålla...
      Kallas payara, inte så dålig den heller

Kommentar

• Daniel Blom
        • June 2003
        • 1670

Ursprungligen postat av Malcus
        Någon som vill gå ihop o beställa firrar till stockholm Vill ha ATF!
        H. vittatus verkar inte vara så svår att få tag i.
        Har för mig att Akvarie-Leasing haft en nyligen.
        Och för ett par veckor sedan såg jag en i Borlänge.
        Det enda du behöver här i livet är okunnighet och självförtroende,
        och framgången är given.
        Samuel Clemens
        Mina bilder

Kommentar

• Malcus
          • June 2006
          • 555

H. vittatus verkar inte vara så svår att få tag i.
          Har för mig att Akvarie-Leasing haft en nyligen.
          Och för ett par veckor sedan såg jag en i Borlänge.
          Är det sant! Vet du om leasing har kvar? Vad kosta de ungefär och hur stora var de?

Nästa gång ni ser ATF, säg till mig

Kommentar

• Daniel Blom
            • June 2003
            • 1670

Tror inte att Leasings fisk är kvar - men det är väl bara att ringa och fråga.
            Fast den skulle kännas lite trött mot fisken som Glaser gör reklam för nu: Hoplias aimara. 120 cm och 40 kilo kärlek! Här är en annan bild på denna mysiga fisk.
            och framgången är given.
            Samuel Clemens
            Mina bilder

Kommentar

• Zybeer
              • July 2002
              • 699

Nu har jag beställt två stycken Datnioides Microlepis, ska bli kul med något mer frisimmande i karet. Någon som har erfarenheter att dela med sig rörande dessa fiskar? De ska gå med Fengäddorna och var tydligen rätt små 5-6 cm.

MVH
              /Jens
              http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=378207

Kommentar

• THE_DUDE
                • February 2004
                • 764

Ursprungligen postat av jimmyas
                jag förstår

hur går det med girrafnosmalarna?
                har dom kommit igång med käkande ordentligt?
                japp dom käkar bra nu och har börjat jaga varandra också ://///

kvert: samma som dina, malabaricus. två st ca 15 & 20 cm bara.
                http://mfksweden.forum24.se/mfksweden.html
                ETT LITET FORUM OM STORA FISKAR.

Kommentar

• THE_DUDE
                  • February 2004
                  • 764

Tror inte att Leasings fisk är kvar - men det är väl bara att ringa och fråga.
                  Fast den skulle kännas lite trött mot fisken som Glaser gör reklam för nu: Hoplias aimara. 120 cm och 40 kilo kärlek! Här är en annan bild på denna mysiga fisk.
                  coolt, men är inte det en ''sp. black wolf'' på bilden? ...(jävla amatörer i så fall !)
                  http://mfksweden.forum24.se/mfksweden.html
                  ETT LITET FORUM OM STORA FISKAR.

Kommentar

• Daniel Blom
                    • June 2003
                    • 1670

Ursprungligen postat av THE_DUDE
                    coolt, men är inte det en ''sp. black wolf'' på bilden? ...(jävla amatörer i så fall !)
                    Ingen aning... bilden är ju inte direkt fantastiskt och jag vet knappt något om dessa kramgoa fiskar. Uppgiften på Glasers hemsida att fiskarna kommer från Colombia stämmer inte med "black wolf" - fast inte med H. aimara heller, vad jag kan förstå.
                    och framgången är given.
                    Samuel Clemens
                    Mina bilder

Kommentar

• Azeah
                      • October 2005
                      • 266

Hej! Du kommer säkert få ett bättre svar av THE_DUDE , men min erfarenhet av fisken är, jag har iof D.Polota/quatrifaciatus, men dom är väl ganska lika i temprament:

- Hört att man inte kan ha två, blir för mycket rangstrider mellan två. Berätta hur det går för dig!
                      - Äter allt som går in i munnen och lite till, min äter ALLT. Tycker om att jaga levande fisk.
                      - Fungerar för mig bra med fengäddor och öronålar. Tigern är 7cm Fengäddan 15 cm och öronålarna 25cm
                      - Min är än så länge mycket "sympatisk", kanske ändras med storleket Mina Nandusar är mycket mer jakthetsiga än Tigern
                      - Något mer? Tycker väldigt mycket om min Tiger. Personlig och karismatisk firre!

/ Zarah

Ursprungligen postat av Zybeer
                      Nu har jag beställt två stycken Datnioides Microlepis, ska bli kul med något mer frisimmande i karet. Någon som har erfarenheter att dela med sig rörande dessa fiskar? De ska gå med Fengäddorna och var tydligen rätt små 5-6 cm.

MVH
                      /Jens
                      1200L vatten och 1200L luft. Min Zoon

Kommentar

• kvert
                        • November 2005
                        • 320

har man kar för det så vore det fräckt med en aimara, men dem är inte billiga :O

Kommentar

• Zybeer
                          • July 2002
                          • 699

Ursprungligen postat av Azeah
                          Hej! Du kommer säkert få ett bättre svar av THE_DUDE , men min erfarenhet av fisken är, jag har iof D.Polota/quatrifaciatus, men dom är väl ganska lika i temprament:

- Hört att man inte kan ha två, blir för mycket rangstrider mellan två. Berätta hur det går för dig!
                          - Äter allt som går in i munnen och lite till, min äter ALLT. Tycker om att jaga levande fisk.
                          - Fungerar för mig bra med fengäddor och öronålar. Tigern är 7cm Fengäddan 15 cm och öronålarna 25cm
                          - Min är än så länge mycket "sympatisk", kanske ändras med storleket Mina Nandusar är mycket mer jakthetsiga än Tigern
                          - Något mer? Tycker väldigt mycket om min Tiger. Personlig och karismatisk firre!

/ Zarah

Typiskt att jag tog två då men jag var för snål för att ta fler och det kändes trist att ta en ensam men det kan ju ha varit en miss... I övrigt lät det ju väldigt bra. En hungrig fisk som inte är alltför aggresiv och funkar med fenor Tusen tack för att du delade med dig av dina erfarenheter! Jag hämtar dem imorgon, kommer att hålla tråden uppdaterad med hur det går.

Väldigt fina och stora Silverhajar du hade! Jag har två mindre exemplar och skulle väldigt gärna ha ett helt gäng större hajar i framtiden. Satsar nu på att ställa i ordning ett kar med lite fredligare rovfiskar. Fokus blir på fengäddor och snällare Ormhuvudsfiskar. Iallafall till en början

MVH
                          /Jens
                          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=378207

Kommentar

• jimmyas
                            • March 2006
                            • 65

det jag har hört är att man ska passa sig för fiskar med silvrigt fjäll.
                            men jag har min dats tillsammans med några blå ciklider just nu, och han har inte petat på dom än.

men tempramentet ändras nog när dom blir större

därimot hade jag två stycken från början, vilket inte funkade speciellt bra.
                            --------------------------------------------------------------------------
                            jag gillar bara små och snälla fiskar

http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=7672

Kommentar

• christern
                              • April 2007
                              • 40

Intressant om sötvattensmuräna

"I am haunted by waters"
                              Norman macLean

Kommentar

• MichaelE
                                • June 2002
                                • 903

jo den artiklen är skitbra, tror jag läste den för typ fyra år sen..lätt den bästa infon om "sötvattens"muränor jag har hittat på nätet
                                Rovfisk intresset går på sparlåga tills vidare.

Nu med både salt och sött .
                                http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=104466

Kommentar

Arbetssätt...