Aha, om det är så pass så ska jag höra med Fiskbutiken i Eskilstuna, om de har några inne Vore ialf skitkul att ha kulisar
De är lite svåra att få tag på. Just nu verkar Glaser vara enda distributören som har dem inne. Imazo hade dem inne för ett tag sen. Men de kan ju finnas kvar i någon butik.
Tänkte inte på det men de brukar ligga rekordlågt på alla fiskar. Jag och flera andra har fått vita prick sjukan efter inköp hos dem. Jag är inte oroig dock detta kan hända alla butiker.
jo, har hört det från andra med. sägs sig själv när man köper in så många fiskar och så ska man sälja de.
Det jag har förstått är att vitapricksjukan är som en förskyldning, (har jag fel?)
så som när vi åker utomlands och kommer hem igen, man brukar bli förskyld
Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter
Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda Fiskbloggen
Jag tänkte kanske köpa dvärgkulfisk till mitt akvarium.
Det är 60 liters, Längd: 59.5 cm , Höjd: 35 cm , Bredd: 30 cm.
Sen har jag 2 st vuxna Guldgurami och 2 st silvermolly en vuxen och en halv vuxen.
Skulle jag då kunna köp dvärgkulfisk till mitt akvarium utan att dom äter upp mina andra fiskar?
Och har ni några bra tips om dom?
men då hade jag några bortfall av gurami medan några klarade sig väldigt bra och länge. Jag har märkt att vid nyintro av fisk i kar med kulfisk eller intro av kulfisk med andra fiskar kommer kulfisken att testa alla de andra och de som klarar sig bryr den sig sedan inte så mycket om men "inskolningen" kan ta 1 månad eller så. Under den tiden är det bra att mata mycket med mysisi, vita/svarta mygglarver.
Ta detta med en nypa salt då jag bara haft en kulfisk och då noterade jag ovanstående. Generellt vet jag ej om tessen håller.
Länken funkar tyvärr inte, är inte guldmedlem
Kan du kanske ta en print på sidan eller något?
Man får väll testa hur det går, men man kan ju hoppas att dom klarar sig
Ska man mata med mygglarver?
Jag läste någon stans att man även kan mata med torrfoder (flingorna), har du testat det på dina?
Vet du på ett ungefär vad dom fiskarna kostar styck?
Senast redigerad av diflover; 10 January 2010, 14:25.
Möjligen var det dvärgkulfisk jag menade. Själv har jag lorteti som också heter red eyed puffer. En hanne men hört att just dvägkulfisken ska vara snällare,... eller om det var Colomesus asellus dvs amazonas kulfisk.
Kommentar