Önskar råd av er som har kulfiskar!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jens A.
    • March 2007
    • 5026

    #16
    Ursprungligen postat av Cyphera
    Jens - hur många åttor hade du, i hur stort kar och tillsammans med vilka fiskar?
    Ups, ursäkta det sena svaret. Jag hade tre st åttor i ett 150 liters akvarium. De tjafsade lite ibland, men inga allvarligare strider uppstod.

    Från början hade jag dom tillsammans med regnbågsfiskar, men kulisarna blev alldeles för stressade av dom.

    Det som var kvar i karet då var ett Apistogramma-par, tre siamensis och fyra corydorasmalar.

    Gott om plats, med andra ord. Kanske det var därför det funkade så bra?
    Earth first! We´ll screw up the other planets later!

    Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

    Kommentar

    • _Lena_
      • June 2006
      • 1273

      #17
      Ursprungligen postat av Jens A.
      Fig 8 är dock coolare, och blåser inte upp sig för minsta lilla.
      Våra tre asellusar som vi har haft i ett år har aldrig blåst upp sig. Har inga större fiskar än skalarer i karet.

      Kommentar

      • Cyphera
        • January 2007
        • 245

        #18
        Har lagt det här med kulfisk lite på is ett tag... Funderar på om jag ska skaffa ett mindre akvarium på skrivbordet på kontoret istället och ha bara kulfisk där i. Men om jag skulle vilja ha några i det stora sällskapsakvariet, tror ni att det skulle funka tillsammans med skalarer, zebrafisk, kardinaltetror, ancistrus, paletter och tigerbarber? Det är gott om plats i akvariet.

        Kommentar

        • Jens A.
          • March 2007
          • 5026

          #19
          Kulfiskar funkar inte ihop med skalarer. De nafsar gärna på deras spröt och fenor.
          Möjligen kan de ge sig på sebrafisakrna och kardinaltetrorna också, men bara om de är väldigt hungriga. Eller på dåligt humör.

          Men båda två hinner undan, om de är lite på sin vakt. Kulisarna är inga vidare bra simmare.
          Earth first! We´ll screw up the other planets later!

          Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

          Kommentar

          • _Lena_
            • June 2006
            • 1273

            #20
            Kulfiskar kan funka ihop med skalarer, våra har bara nafsat i feor en enda gång och det var precis i början och när skalarerna vi hade då hade en revisstrid och spännde upp sig. Sen dess har de inte ens försökt. Har asellusar.

            Kommentar

            Arbetssätt...