Channa bleheri

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ciklidtok
    • March 2005
    • 1466

    #46
    Ursprungligen postat av Micke_A
    Ja, men om man tittar på en darrål, så ser man att den simmar som en knivfisk, med en lång analfena som rör sig
    det har jag faktisk inte funderat så mycket över......jag hade en gång för många år sedan, en Electrisk ål, men jag vet inte om det är samma som darrålen, den var "bara" 25-30 cm, men man kunde få stötar som gjorde ont av den också....:/ Jag stoppade inte ner fingrarna frivilligt i det karet kan jag ju säga.....
    720L SA-/CA. Övriga
    375L Biotop, skalarer
    275L Malawi
    240L Blandat


    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #47
      Ursprungligen postat av ciklidtok
      det har jag faktisk inte funderat så mycket över......jag hade en gång för många år sedan, en Electrisk ål, men jag vet inte om det är samma som darrålen, den var "bara" 25-30 cm, men man kunde få stötar som gjorde ont av den också....:/ Jag stoppade inte ner fingrarna frivilligt i det karet kan jag ju säga.....
      Det var inte en elektrisk mal du hade? Så´na har jag sett till salu. Vissa fiskar som är helt olämpliga som akvariefiskar säljs ju ändå, som paroonhajen t.ex, men darrålen har jag svårt att tänka mig att den säljs, den blir inte bara stor, utan är farlig också.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • ciklidtok
        • March 2005
        • 1466

        #48
        Kan ha varit en elektrisk mal....det har jag ingen aning om. den följde med akvariumet som jag köpte då.....Och jag gjorde mej fort av med den......:/ Den kom till mycket lämpligare sällskap....med andra liknande fiskar.... Här gick den med Malawiciklider, och det fungerade inte alls vill jag lova...... Fast jag vet inte vem som blev mest skadade....Malawina eller malen/ålen......Tror nog att Malawin fick mest ont iaf.....
        720L SA-/CA. Övriga
        375L Biotop, skalarer
        275L Malawi
        240L Blandat


        Kommentar

        • sjebbe
          • March 2009
          • 440

          #49
          Ja, det verkar som att jag ska göra mig av med den. Mkt märklig fisk. Den är bara på fisk med färg :S. Fengäddorna som är i samma size som bleherin rör den inte. Nu har den börjat hacka på resten av channorna och även min Tigerfisk.
          Och tigerfisken tänker jag inte förlora då den är bra mkt svårare att få tag på plus att jag verkligen kämpat för att få den att äta.

          Pulchrorna börjar också se lite toffsiga ut så den åker med all säkerhet ut imon. Jag har aldrig blivit så arg och besviken när jag tittat på fisk som denna.
          Den är mätt och arg...

          Dre: Om du är orolig att channorna bara ska ligga lata sig så skaffa en grupp channa pulchra och låt dem gå med en fengädda eller två. Då förstår du att ormhuvuden inte bara ligger still mellan måltiderna.
          Dem observerar allting, komunicerar med varandra genom att "knuffa" på varandra med huvudet. Och kan färga ut helt galet vissa dagar.
          Men lyssna inte bara på mig, är helsåld på channa just nu
          450 L - Channa pulchra
          720 L - Channa, Polypterus & Datnoides

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            #50
            Jag har mina bleheri med bl.a pansarålar (som är en sorts fengädda), och det funkar bra. Den minsta bleherin är rätt trasig i fenorna, men eftersom de andra ser helare ut, så misstänker jag att det är de som bråkar med den. Skulle gärna vilja ha tag i en eller par bleheri till, har fyra nu.
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • sjebbe
              • March 2009
              • 440

              #51
              Ursprungligen postat av Micke_A
              Jag har mina bleheri med bl.a pansarålar (som är en sorts fengädda), och det funkar bra. Den minsta bleherin är rätt trasig i fenorna, men eftersom de andra ser helare ut, så misstänker jag att det är de som bråkar med den. Skulle gärna vilja ha tag i en eller par bleheri till, har fyra nu.
              Kent i nol fixar annars.
              Ps du har pm...
              450 L - Channa pulchra
              720 L - Channa, Polypterus & Datnoides

              Kommentar

              • koffra
                • February 2006
                • 147

                #52
                Även hornbach tar in på beställning från akvarieteknik.

                Kommentar

                Arbetssätt...