Crystal Red dör

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Katharina
    • December 2006
    • 4045

    #16
    Ursprungligen postat av LoGeek
    Tack för tipsen.

    Squash innehåller ju faktiskt en del kalcium.

    Jag hade i och för sig för mig att dessa räkor inte direkt behöver kalcium för skalet (utan att de använder sig av ketin eller vad det kallas), men jag kan ha fel.
    Ja, kenin var det väl??!! det är ett protein..
    Men det är ju bra att förbättra kosten överlag om man har dödsfall och alla levande mår bra av varierad kost.. Tror jag...
    Ha dé bäst... Tina

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #17
      Ursprungligen postat av Katharina
      Jaha.. Vilken tur att jag ger mina Cyklops då... Det pratades här på Zoopet om detta med små kräftdjur och att det är det enklaste och säkraste sättet att säkra räkornas matbehov och då angavs just Cyklops och artemia som små kräftdjur..
      Då avsågs säkert artemianauplier och inte vuxen artemia som är det säljs som frys foder.
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #18
        Ursprungligen postat av LoGeek
        Jag hade i och för sig för mig att dessa räkor inte direkt behöver kalcium för skalet (utan att de använder sig av ketin eller vad det kallas), men jag kan ha fel.
        I så fall är det väl kitin som du menar och det finns också i skalen.
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Katharina
          • December 2006
          • 4045

          #19
          Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
          Då avsågs säkert artemianauplier och inte vuxen artemia som är det säljs som frys foder.
          Jaha.. Ja, det var de som odlade artemia hemma men det påpekades inte att det var någon skillnad.
          Men som sagt... Man lär sig något nytt varje dag.. Då ska man alltså ha Cyklops eller hemmaodlad artemia till räkorna om man vill ge dem protein till skalet...
          Ha dé bäst... Tina

          Kommentar

          Arbetssätt...