Caridina sp. (orange räka)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Eurydike
    • September 2004
    • 931

    #16
    Sorry läste lite för fort
    Hade du körsbär också? Är väl lätt då att se om du jämför dem. Säg åt dem att sätt sig i profil bredvid varandra så du ser ordentligt

    Jag tycker den ser ut att vara Caridina cf. propinqua. Men det är vekrligen inte lätt att se på bild bara.

    Kommentar

    • Inka
      • July 2005
      • 1233

      #17
      Nä, tyvärr har jag inte körsbär... Har haft tillsammans med mina Crystalräkor men inga körsbär har överlevt av någon anledning. Ska nog inte ha fler körsbär heller... fast de är ju fina så om jag skaffar ett till kar kanske...
      Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

      www.kvitter.n.nu

      Kommentar

      • Eurydike
        • September 2004
        • 931

        #18
        Mina kanske kan vara till hjälp. ta nu med dig datorn till akvariet och jämför näshorn mm

        Kommentar

        • BengtO
          • May 2005
          • 216

          #19
          Hej, har samma räkor. Nu har en ägg. Väldigt många och små. Nån som vet nåt mer????

          Kommentar

          • Inka
            • July 2005
            • 1233

            #20
            De två räkorna jag sett nu har förvandlats till mörkbruna... Hur kan de vara så knallorangea och sen bli bruna?
            Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

            www.kvitter.n.nu

            Kommentar

            • Katharina
              • December 2006
              • 4045

              #21
              Ursprungligen postat av Inka
              Nä, tyvärr har jag inte körsbär... Har haft tillsammans med mina Crystalräkor men inga körsbär har överlevt av någon anledning. Ska nog inte ha fler körsbär heller... fast de är ju fina så om jag skaffar ett till kar kanske...
              Jag tror att Körsbär har svårt att hävda sig emot Crystal.. Att det är därför du inte fick fler.. Mina körsbär kunde inte ens hävda sig emot yngre, halvstora Crystal... Jag har inga kvar heller efter att jag blev tvungen att tömma stora karet på räkor inför medicinering, när det blev överbefolkat i räkkaren försvann körsbär..
              Ha dé bäst... Tina

              Kommentar

              • Blissan
                • March 2006
                • 151

                #22
                Ursprungligen postat av Inka
                De två räkorna jag sett nu har förvandlats till mörkbruna... Hur kan de vara så knallorangea och sen bli bruna?
                Precis samma sak har hänt med mina knallorangea räkor!Ser ut att vara samma sort som du har.
                En enda av de 10 jag har är fortfarande lysande orange.
                Har också haft 2 honor med en massa rom,den ena honan tappade färgen i samband med det.
                Det blev inte några räklingar av rommen tyvärr.

                Kommentar

                • BengtO
                  • May 2005
                  • 216

                  #23
                  Ursprungligen postat av Blissan
                  Precis samma sak har hänt med mina knallorangea räkor!Ser ut att vara samma sort som du har.
                  En enda av de 10 jag har är fortfarande lysande orange.
                  Har också haft 2 honor med en massa rom,den ena honan tappade färgen i samband med det.
                  Det blev inte några räklingar av rommen tyvärr.
                  Mina håller färgen än så länge. Kan ph inverka? Håller mina i ett akvarie med torvbotten, rötter och löv, alltså rätt surt(har inte mätt). Vad jag reagerar på är att rommen har så liten diameter, mycket mindre än tex CR och WP.

                  Kommentar

                  • evus
                    • September 2006
                    • 729

                    #24
                    Har någon här fått räklingar av de oranga??????? Jag har inte ens fått rom på mina.
                    This is not the end, it is not even the beginning of the end, but it is perhaps the end of the beginning.

                    Avataren föreställer min CRX-hane "Anton". Sonja är fotograf så klart

                    Kommentar

                    Arbetssätt...