Parande ampullaria

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • saltbiff
    • December 2006
    • 607

    #16
    Tack Sabina så jättemycket för svaren!!
    Det var precis så jag gjorde som du beskrev...Jag höll dem uppochner,kollade andningsröret på ena sidan och tittade noga på motsatt sida och jag tyckte att alla 4a såg likadana ut...Suck... Alltså såg jag nåt "fack" på alla..De två största är ute och knallar ovanför vattenytan på natten har jag sett...men bara en kort stund,men så kanske hannarna gör med...
    Ja ,visst är det mina rötter som surar ner vattnet,men de är ju huvudinredningen så jag vill helst inte ta bort dem..Jag testade mitt vatten för ett tag sedan och jag har för mig att det låg runt 7 nånting,men jag får väl slänga i lite mer kalksten då och hoppas att det hjälper..jag vill ju att mina snäckor ska må bra!
    En en gång tack för hjälpen! Du borde starta en äppelsnäckehemsida för oss som inget kan

    5 söt+1 salt+1 damm med guldruda, leguan o en corgivovve

    Kommentar

    • saltbiff
      • December 2006
      • 607

      #17
      Jag smyger in en fråga till om det är ok...
      Det är så att jag skulle så gärna vilja ha en snäcka med en annan färg...Har hört med djuraffärerna här om de kan ta in någon annan färg men de tar bara in de gula... Skulle så gärna vilja ha randiga snäckbarn för jag tycker de är så fina! Är det någon som vet hur jag kan få tag i gärna en hona med någon annan färg än gul

      5 söt+1 salt+1 damm med guldruda, leguan o en corgivovve

      Kommentar

      • Sabina
        • January 2003
        • 481

        #18
        Jag ser att du bor i Östergötland och där vet jag inget om butikerna vad gäller Pomacea bridgesi. Fast jag skickar dig ett mail med tips ;-)...

        MVH

        Sabina
        Mod är ofta brist på kunskap, medan feghet i många fall är baserad på god information

        Kommentar

        Arbetssätt...