Vilken räka...om någon skall jag ha ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • andreassofus
    • November 2005
    • 5643

    #16
    om du bläddrar ner en bit på denna sida http://www.azgardens.com/shrimpfactory.php så finns det en räka som heter "rudolph red nosed shrimp"
    det kanske vore nåt häftigare räka finns inte
    Mvh Andreas
    min zoon
    msn adress

    Kommentar

    • Maria - Sjöjungfru

      • January 2004
      • 4236

      #17
      Ursprungligen postat av Vinter
      Ok, tack för infon!

      Slöjstjärtar äter dom opp räkorna? Har ett kar med slöjisar annars men jag antar att dom käkar räkor till förrätt? Dom blir inte stora, fem sex centimeter kanske, sa han i djuraffären.
      Räkorna är ganska kvicka så dom kanske kan hålla sig undan slöjisarna. Om räkorna blir 5-6 cm så är det förmodligen Amanoräkor som dom syftar på. Körsbärsräkor är ju mindre.
      Maria - Sjöjungfru

      Kommentar

      • Nitra98
        • June 2005
        • 1987

        #18
        Ursprungligen postat av Maria - Sjöjungfru
        Om räkorna blir 5-6 cm så är det förmodligen Amanoräkor som dom syftar på. Körsbärsräkor är ju mindre.
        Tror h*n menar att slöjisarna ska bli 5-6 cm...?
        Min zoon

        Kommentar

        • Maria - Sjöjungfru

          • January 2004
          • 4236

          #19
          Ursprungligen postat av Nitra98
          Tror h*n menar att slöjisarna ska bli 5-6 cm...?
          Micorslöjisar Ny art för artbeskrivningarna kanske
          Maria - Sjöjungfru

          Kommentar

          • Vinter
            • August 2006
            • 248

            #20
            Ursprungligen postat av Nitra98
            Tror h*n menar att slöjisarna ska bli 5-6 cm...?
            Precis, hon menade slöjstjärtarna. När jag köpte dom så stog det, jag tror det var 4- 6 cm eller nåt sånt på beskrivningarna på akvariet. Jag talade även om hur stort akvarium jag hade och hur många jag hade plats med.
            Så den ska deffenitivt inte bli stor.

            Såg 'panda slöjstjärtar' för ett par dagar sen, dom blev typ bara 4 cm om jag inte minns fel. Så nog finns det små slöjisar... annars ljuger var o varannan akvarist eller djuraffär jag pratat med.

            Så ni tror jag kan ha körsbärsräkor i samma kar, i värsta fall får jag ta fram min gamla skål o ha i dom där om det blir bråk. Och så får jag hitta nåt annat att ha dom i sen.

            EDIT: Ok slöjisarna jag har kanske inte blir 4 cm nu när jag råkade kolla på en tumstock. Men inte större än 7 - 8 cm iaf. Dom är väl typ 6 eller 7 nu
            Senast redigerad av Vinter; 06 December 2006, 16:56.
            19L Räkor
            63L
            240L under uppstart

            Kommentar

            • andreassofus
              • November 2005
              • 5643

              #21
              det brukar finnas lappar på akvariumena med fakta på , men den storleken som står där är hur stora dom är/var när affären får in dom från grosisten, så om det stod storlek 4cm tex. så var dom så stora när dom fick in dom, alltså inte hur stora dom blir som vuxna.
              Mvh Andreas
              min zoon
              msn adress

              Kommentar

              • Vinter
                • August 2006
                • 248

                #22
                Ursprungligen postat av andreassofus
                det brukar finnas lappar på akvariumena med fakta på , men den storleken som står där är hur stora dom är/var när affären får in dom från grosisten, så om det stod storlek 4cm tex. så var dom så stora när dom fick in dom, alltså inte hur stora dom blir som vuxna.
                Men dom sa till mig att dom inte blev så stora. Hur många gånger ska man behöva bli lurad egentilgen??
                Samma sak när jag köpte en hamster för ett tag sen. Dom sa att hon inte skulle växa mycket mer. Men nu är hon mer än dubbelt så stor som när jag köpte henne.

                Behöver man INGEN vetskap om djuren man säljer om man ska jobba i djuraffär eller?
                19L Räkor
                63L
                240L under uppstart

                Kommentar

                Arbetssätt...