Räkig fakta...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • 127bubbel
    svarade
    Då antar jag att du var inne på Herkules zoo. Köpte iallafall mina där plus 5 körsbärsräkor.

    MVH/Freddan

    Lämna en kommentar:


  • Annaica
    svarade
    Samma pris som i butiken jag var inne i då...

    Lämna en kommentar:


  • 127bubbel
    svarade
    Jag köpte 4 st pinocchio räkor idag för 35 kr/st.

    Är också nyfiken på hur dom ser ut som vuxna.

    MVH/Freddan

    Lämna en kommentar:


  • Annaica
    svarade
    såg idag i en butik en räka som de kallade för "pinocchio-räka". Vad jag har läst mig till här i tråden är det samma som rödnosad räka. Men denna räkan hade inte någon röd nos vad jag kunde se (har sett rödnosad räka tidigare) utan den var mer brun/grå och kroppen hade en mycket ljus blå/grön nyans (mycket mycket ljus)... är det verkligen samma räka?

    Vad brukar priset på dessa räkor ligga?

    Lämna en kommentar:


  • Adaw
    svarade
    Jo, Sonjas bilder är väldigt fina!

    Lämna en kommentar:


  • Mona
    svarade
    Tack!

    Lämna en kommentar:


  • Sonja
    svarade
    Jag har ett Sigmamakro 150/2,8 och fotar med en extern blixt, här sitter den på kamerahuset. Det blir lite tråkigt ljus rakt på men man får fram detaljer bra.
    Jag hade bländare 5,6 här. Använder alltid blixt för att kunna få bättre skärpedjup och frysa motivet.

    Lämna en kommentar:


  • Mona
    svarade
    Häftig bild!!! Vilket lämpligt beteende dessutom av räkor med det namnet.

    Vad har du för optik och inställningar när du fotar räkor? Jag får alltid så kort skärpedjup alternativt en suddig räka som är påväg ur bilden.

    Lämna en kommentar:


  • Sonja
    svarade
    Tigerflocken

    Oj vad den här tråden har ramlat ner långt.
    Här är en del av min tigerflock då den slänger sig över ett byte i form av en pellets
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • chessman
    svarade
    Oj gör du..

    Ursprungligen postat av Jessa
    Jag använder Aquatan till mina räkor och det går alldeles utmärkt.
    Då kanske jag vågar pytsa i lite då ...

    Lämna en kommentar:


  • Jessa
    svarade
    Jag använder Aquatan till mina räkor och det går alldeles utmärkt.

    Lämna en kommentar:


  • chessman
    svarade
    Ursprungligen postat av Paatsu
    Jag skulle inte våga testa nåt annat än Seachem prime då det är bevisat att det funkar. Om du läser räkbeskrivningen på zoopet så rekommenderar Kjell också Prime.



    EDIT:Akvarielagret säljer Prime, annars har jag iaf köpt mitt på akvarieshop.se
    Ok, nu har jag beställt från denna sida du länkade.. tack för snabbt svar.
    Eliza

    Lämna en kommentar:


  • chessman
    svarade
    Ursprungligen postat av Paatsu
    Jag skulle inte våga testa nåt annat än Seachem prime då det är bevisat att det funkar. Om du läser räkbeskrivningen på zoopet så rekommenderar Kjell också Prime.



    EDIT:Akvarielagret säljer Prime, annars har jag iaf köpt mitt på akvarieshop.se
    Ja det var ju typiskt att jag itne visste de då jag var till akvarielagret nyss.. hmm

    Lämna en kommentar:


  • Paatsu
    svarade
    Jag skulle inte våga testa nåt annat än Seachem prime då det är bevisat att det funkar. Om du läser räkbeskrivningen på zoopet så rekommenderar Kjell också Prime.

    "Tänk då också på att vissa vattenberedningspreparat i sig kan vara skadliga för räkor – ett preparat som neutraliserar kloramin och är ofarligt för räkor och som brukar rekommenderas för räkor är Seachem Prime."
    http://www.zoopet.com/index.php?opti...409&Itemid=210

    EDIT:Akvarielagret säljer Prime, annars har jag iaf köpt mitt på akvarieshop.se
    Senast redigerad av Paatsu; 05 March 2008, 11:42.

    Lämna en kommentar:


  • chessman
    svarade
    Ursprungligen postat av Paatsu
    7 är väl neutralt (är det dropptester du använder?), men att handfatet blir grön betyder ju ändå att dina vattenledningar korroderar och löser upp koppar så pass mycket att det märks.

    Använd vattenberedningsmedel för säkerhets skull. En flaska Seachem prime på 100ml kostar bara runt 60-90kr och räcker till 4000L vatten så det är inte så dyr investering ändå.
    Hej
    Ringde nu mitt Zoo och de säger att jag kan använda vilket vattenberedningsmedel jag vill till mina räkor ?? Ok,, orkar inte snacka nått lägre så jag frågar bara vad han har hemma och vad han skulle rek till räkor. Då säger han Akutan (vet inte om jag stavat rätt) det ska var ett rent vattenberedningsmedel som tar bort mitt koppar i vattnet.. nån som har något att kommentera till detta?
    Eliza

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...