Oj förlåt att jag inte uppdaterat er.
Jag missade tiden med kommunen.. ska göra ett nytt försök.. men nu har det funkat så bra och min enda lilla räka som jag har kvar verkar stormtrivas!
Mycket tack vare dig Peter och dina mineraler och det andra som jag stoppat i mitt vatten för att det ska stabilisera vattnet.
Jag har nu även gjort som så att jag har tagit iskallt vatten ur kranen när jag fyllt på vatten, och sen värmt upp en kastrull vatten för att få det lagom temp på det innan jag häller i det i akvariet. Har dock inte tagit bort något vatten än utan bara fyllt på, och lagt i dessa mineraler etc i vattnet.
Nu är jag på G igen ... kram kram till alla som stöttar och hjälper till!!
Räkig fakta...
Kollaps
X
-
Du kan läsa mer om dem här:
Lämna en kommentar:
-
-
-
ja räkor kan hoppa ur akvariet det hände mig senast i natt men jag fick i räkan i akvariet igen (tur att det var en stor så jag hörde smällen).Lämna en kommentar:
-
Kan räkor hoppa ur akvarium? Jag funderar på att starta ett öppet akvarie med räkor.Lämna en kommentar:
-
Utbudet på räkor börjar förbättras i butikerna. Idag såg jag blå räkor till salu, de hade även Crystal Red, Crystal Black, Amano och någon sort till.Lämna en kommentar:
-
Kollade in i karet med mina CR idag... såg 13 småttingar De har vuxit till säkert dubbla storleken sedan de föddes, men de är fortfarande riktigt små.
Såg dessutom idag att båda mina gula honor bär på rom nuLämna en kommentar:
-
Tack för svar ska kolla med komunen i morogon och kolla upp detta Prime medel.Lämna en kommentar:
-
Använd vattenberedningsmedel för säkerhets skull. En flaska Seachem prime på 100ml kostar bara runt 60-90kr och räcker till 4000L vatten så det är inte så dyr investering ändå.Senast redigerad av Paatsu; 29 January 2008, 18:32.Lämna en kommentar:
-
Kommuner brukar väl göra vattenanalys gratis när det finns barn i huset så det är tjänligt.Lämna en kommentar:
-
Hmm ok.. om jag färstår det rätt så ska man ha lågt Ph om man har surt vatten och det har vi ju inte .. enligt mina tester så ligger det på 7 ibland har det gått lite nedanför.
Då kan jag väl inte ha surt vatten eller?Lämna en kommentar:
Lämna en kommentar: