Det ser mycket trevligt ut med lavasten och den växten. De härligt gula räkorna syns bra mot den också.
Jag noterade idag att jag nog har två eller tre kullar körsbärsräkor, baserat på storleken på ynglen. Några måste ha kläckts det senaste dygnet. Dessutom verkar allt räkynglande ha påverkar pygmépansarmalarna, de har lekt massor idag och det var minst ett år sedan sist.
Räkig fakta...
Kollaps
X
-
Det är en mörk lavasten. Växten som jag har heter Hemianthus callitrichoides. Snygg, men växer extrem långsamt.Lämna en kommentar:
-
-
Vad vackra dom är mot den grova stenen, och massor med rom på gång ocksåLämna en kommentar:
-
Wow, Paatsu, vilka snyggingar! *avis* Vart har du köpt dom? Vill oxå ha!
Mvh EvaLämna en kommentar:
-
Behöver du ett plastgolv eller går det lika bra med trä?
Det är upp till dig, vad du tycker att räkorna skall ha. Dom bryr sig föga.
//CLämna en kommentar:
-
Är en nybliven räkfantast.Försöker hitta info om räkor behöver sand. Får olika svar. ibland "ja" ibland "nej". Har lusläst många inlägg och böcker samt artiklar på olika sajter. Inget svar om sand.
Kan någon hjälpa mig?Lämna en kommentar:
-
De hade en "blå" kvar och skulle få in fler. Så nu är det en brun liten stackare på inkoppning. De som redan är i akvariet ser lite blåare ut idag, kanske börjar de komma tillrätta lite (hoppas).Lämna en kommentar:
-
-
Det stämmer, jag har bara två kvar. Jag tänkte kolla i eftermiddag om det finns fler kvar där jag köpte dem. Om inte, kan man ha dem tillsammans med CR eller blandar de sig?Lämna en kommentar:
-
Jag har 6,8 i mina kar och de blå är just nu mörkblå, så jag tror att de ändrar färg efter humör och trivsel.
Mona, dina kanske känner sig otrygga, de vill ju gärna vara lite fler och du har väl bara 2 kvar nu, eller?Senast redigerad av Jessa; 19 February 2008, 15:19.Lämna en kommentar:
-
Tack! Jag har PH 7.6 hos dem. Men de har ju precis bytt hem och utsatts för en rejäl stress med höga temperaturer och dödsfall, kanske att de blir blåa igen när de fått etablera sig bättre.Lämna en kommentar:
Lämna en kommentar: