Räkig fakta...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Mona
    svarade
    Det ser mycket trevligt ut med lavasten och den växten. De härligt gula räkorna syns bra mot den också.

    Jag noterade idag att jag nog har två eller tre kullar körsbärsräkor, baserat på storleken på ynglen. Några måste ha kläckts det senaste dygnet. Dessutom verkar allt räkynglande ha påverkar pygmépansarmalarna, de har lekt massor idag och det var minst ett år sedan sist.

    Lämna en kommentar:


  • Paatsu
    svarade
    Ursprungligen postat av Sonja
    Vad vackra dom är mot den grova stenen, och massor med rom på gång också
    Jo, och räkorna verkar gilla å sitta där leta efter mat på stenarna. Antar att det finns massor med gott på dem som mikroorganismerna och gojs...

    Ursprungligen postat av chessman
    Riktigt snygga.. vad är det för växter du har ? riktigt snygg kombination till (lavastenarna) eller vad det nu är.
    Det är en mörk lavasten. Växten som jag har heter Hemianthus callitrichoides. Snygg, men växer extrem långsamt.

    Lämna en kommentar:


  • chessman
    svarade
    Riktigt snygga

    Ursprungligen postat av Paatsu
    Tog ett par bilder på mina gula räkor.
    Riktigt snygga.. vad är det för växter du har ? riktigt snygg kombination till (lavastenarna) eller vad det nu är.

    Lämna en kommentar:


  • Sonja
    svarade
    Vad vackra dom är mot den grova stenen, och massor med rom på gång också

    Lämna en kommentar:


  • Paatsu
    svarade
    Köpte mina från PlanetInverts -store. Det är en butik i USA.

    Lämna en kommentar:


  • EvaPeva
    svarade
    Wow, Paatsu, vilka snyggingar! *avis* Vart har du köpt dom? Vill oxå ha!

    Mvh Eva

    Lämna en kommentar:


  • Paatsu
    svarade
    Gula räkor

    Tog ett par bilder på mina gula räkor.
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Radioaktiva Räkor
    svarade
    Behöver du ett plastgolv eller går det lika bra med trä?

    Det är upp till dig, vad du tycker att räkorna skall ha. Dom bryr sig föga.

    //C

    Lämna en kommentar:


  • Danielle
    svarade
    Är en nybliven räkfantast.Försöker hitta info om räkor behöver sand. Får olika svar. ibland "ja" ibland "nej". Har lusläst många inlägg och böcker samt artiklar på olika sajter. Inget svar om sand.
    Kan någon hjälpa mig?

    Lämna en kommentar:


  • Mona
    svarade
    De hade en "blå" kvar och skulle få in fler. Så nu är det en brun liten stackare på inkoppning. De som redan är i akvariet ser lite blåare ut idag, kanske börjar de komma tillrätta lite (hoppas).

    Lämna en kommentar:


  • Eurydike
    svarade
    Ursprungligen postat av Mona
    Det stämmer, jag har bara två kvar. Jag tänkte kolla i eftermiddag om det finns fler kvar där jag köpte dem. Om inte, kan man ha dem tillsammans med CR eller blandar de sig?
    Blandar sig itne med CR om det är Neocaridina.

    Lämna en kommentar:


  • Mona
    svarade
    Ursprungligen postat av Jessa
    Jag har 6,8 i mina kar och de bål är just nu mörkblå, så jag tror att de ändrar färg efter humör och trivsel.
    Mona, dina kanske känner sig otrygga, de vill ju gärna vara lite fler och du har väl bara 2 kvar nu, eller?
    Det stämmer, jag har bara två kvar. Jag tänkte kolla i eftermiddag om det finns fler kvar där jag köpte dem. Om inte, kan man ha dem tillsammans med CR eller blandar de sig?

    Lämna en kommentar:


  • Eurydike
    svarade
    Då är det inte ph utan något annat

    Lämna en kommentar:


  • Jessa
    svarade
    Jag har 6,8 i mina kar och de blå är just nu mörkblå, så jag tror att de ändrar färg efter humör och trivsel.
    Mona, dina kanske känner sig otrygga, de vill ju gärna vara lite fler och du har väl bara 2 kvar nu, eller?
    Senast redigerad av Jessa; 19 February 2008, 14:19.

    Lämna en kommentar:


  • Mona
    svarade
    Tack! Jag har PH 7.6 hos dem. Men de har ju precis bytt hem och utsatts för en rejäl stress med höga temperaturer och dödsfall, kanske att de blir blåa igen när de fått etablera sig bättre.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...