Räkig fakta...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Annaica
    svarade
    Ursprungligen postat av ami
    Nu har vi kommit ifrån ämnet.Kan man ha i salt till red crystal-räkor????
    Svarade iofs på ämne som kom upp innan det med salt

    Jag ser inte riktigt någon anledning till varför man skulle vilja ha salt i ett kar med sötvattensdjur.

    Jag är inte helt 100%, men jag tror inte att CR gillar salt.
    Senast redigerad av Annaica; 14 December 2007, 23:13.

    Lämna en kommentar:


  • ami
    svarade
    Räkor=salt

    Nu har vi kommit ifrån ämnet.Kan man ha i salt till red crystal-räkor????

    Lämna en kommentar:


  • Mona
    svarade
    Ursprungligen postat av Annaica
    Jag skulle gissa på att de är en hane iom att bakkroppen ser så smal ut.
    Tack. Jag hoppas det är en hane, NÅGON borde ju vara hane på 15 räkor.

    Lämna en kommentar:


  • surinam
    svarade
    Mina filterräkor lever fortfarande, här svälter de inte

    Lämna en kommentar:


  • Annaica
    svarade
    Köpte lite nya räkor idag, ett par crystal black Skall se om de trivs i mitt kar innan jag köper fler

    Lämna en kommentar:


  • Annaica
    svarade
    Ursprungligen postat av Mona
    Mina första tre körsbärsräkor fick jag hjälp att könsbestämma till honor. I helgen köpte jag ytterligare 11 räkor, men jag är osäker på om jag lyckats få tag i en hane ändå (är hanar ovanliga?). Prime suspect är räkan på bilden. Vad tror ni?
    Jag skulle gissa på att de är en hane iom att bakkroppen ser så smal ut.

    Lämna en kommentar:


  • Katharina
    svarade
    Ursprungligen postat av Eurydike
    Jag har för mig att jag läst någonstans att räkor är känsliga mot salt i vattent. Men ska inte säga säkert
    Ja, de ska inte gilla salt... Crystal ska behöva trärot till sin matsmältning har jag fått lära mig..

    Lämna en kommentar:


  • Eurydike
    svarade
    Jag har för mig att jag läst någonstans att räkor är känsliga mot salt i vattent. Men ska inte säga säkert

    Lämna en kommentar:


  • ami
    svarade
    Ingen som vill svara? Skulle vara bra isf. Tack på förhand.

    Lämna en kommentar:


  • ami
    svarade
    Hej.Jag ser en massa sakere,men jag vänder på frågan;går det att ha lite salt i vattnet typ en kaffesked salt(havssalt) till 10lit.vatten till Crystal red -räkorna? Tack för svar snarast.

    Lämna en kommentar:


  • Mona
    svarade
    Könsbestämning av Körbärsräka

    Mina första tre körsbärsräkor fick jag hjälp att könsbestämma till honor. I helgen köpte jag ytterligare 11 räkor, men jag är osäker på om jag lyckats få tag i en hane ändå (är hanar ovanliga?). Prime suspect är räkan på bilden. Vad tror ni?
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Mona
    svarade
    Ursprungligen postat av Katharina
    De blir inte vackra.. Halvtaskigt beiga och allmänt jättetråkig färg.. Jag hade rymlingar som parade sig med varandra i stora karet förrut..
    Jag tror även att denna korsning kan korsa sig med Crystal!!! Dessa blir då tomteröda utan vitt(eller med mycket lite)...

    Aha, det låter ju inte så bra. Tack.

    Lämna en kommentar:


  • Katharina
    svarade
    Ursprungligen postat av Mona
    Vad är det som händer när White Pearl och Körbärsräkor blandar sig? Varför ska man inte ha dem i samma akvarie? Blir vissa ungar röda och andra vita? Blir färgerna sämre? Eller är det det att de bär på anlag för båda färgerna och man inte då längre kan vara säker på vad man får?

    /Mona
    De blir inte vackra.. Halvtaskigt beiga och allmänt jättetråkig färg.. Jag hade rymlingar som parade sig med varandra i stora karet förrut..
    Jag tror även att denna korsning kan korsa sig med Crystal!!! Dessa blir då tomteröda utan vitt(eller med mycket lite)...

    Lämna en kommentar:


  • Eurydike
    svarade
    Ursprungligen postat av MagicFingers
    jag har en liten grupp aspidoras med mina körsbär, funkar bra.
    Äter de några räkyngel? Gör ju inget o de tar några, bara de inte äter upp vartendea ett

    Lämna en kommentar:


  • MagicFingers
    svarade
    Ursprungligen postat av Eurydike
    Går det att ha små dvärgcorydoras ihop med räkor tror ni? Typ Corydoras hastatus
    http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=832 ...de äter ju "små ryggradslösa djur", men kan några räkyngel klara sig?
    Några som provat
    jag har en liten grupp aspidoras med mina körsbär, funkar bra.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...