Räkig fakta...
Kollaps
X
-
Troligtvis så är det någon som kommer att äta lite på dom också.Om man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.
Kika gärna in i min dagbok!Kommentar
-
Kommentar
-
mvh christofferChristoffer Lundholm
4 kar med tanganyika och räkor...Kommentar
-
Jo det är torra boklöv jag brukar plocka på höstarna då dom börjat ramla ner. Jag lägger ut dom på något torrt ställe så dom får torka riktigt ordentligt och sen spar jag i papperskassar i förrådet
Ibland kokar jag dom ett tag och ibland lägger jag ner dom okokta. Dom okokta flyter ett tag innan dom sjunker. Men det är snyggare färg på dom okokta i början. Då är dom vackert rödbruna medan de kokta får den vackra mörkbruna färgen.
Räkorna äter av löven och det är bra för dom. Man kan även lägga i lite alkottar, men dom färgar vattnet väldigt kraftigt.
Jag matar mina räkor (Caridinor och Neocaridinor) med allt möjligt. T ex smått granulatfoder som jag vunnit här på Zpet , räkmix, fryst artemia, olika bottentabletter. Dom tar även levandefoder som nykläckt artemia och lite grindalsmask ibland. När jag lägger ner någon liten bit förvälld squash till snäckorna så äter räkorna av det också.Kommentar
-
Burmaräkor
Men närmast kommer dom från Tyskland
Vi får väl se om det blir några yngel än. Räkorna är stora och fina. Ska bli lite större än t ex CR.
Jag ska fota och visa upp hur det går med dom.Kommentar
-
Har precis kommit hem från duisburgmässan med ett gäng mystiska små räkor som var svart/vita....vetitusan vad dom hette men dyra var dom.
50 euro för 10 st
Kommer bilder så småningom.________________________________________________
Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet GalleriKommentar
-
Kommentar
-
Jo det är torra boklöv jag brukar plocka på höstarna då dom börjat ramla ner. Jag lägger ut dom på något torrt ställe så dom får torka riktigt ordentligt och sen spar jag i papperskassar i förrådet
Ibland kokar jag dom ett tag och ibland lägger jag ner dom okokta. Dom okokta flyter ett tag innan dom sjunker. Men det är snyggare färg på dom okokta i början. Då är dom vackert rödbruna medan de kokta får den vackra mörkbruna färgen.
Räkorna äter av löven och det är bra för dom. Man kan även lägga i lite alkottar, men dom färgar vattnet väldigt kraftigt.
Jag matar mina räkor (Caridinor och Neocaridinor) med allt möjligt. T ex smått granulatfoder som jag vunnit här på Zpet , räkmix, fryst artemia, olika bottentabletter. Dom tar även levandefoder som nykläckt artemia och lite grindalsmask ibland. När jag lägger ner någon liten bit förvälld squash till snäckorna så äter räkorna av det också.
-
Choffe, är karet nystartat? Räkor är känsliga för dålig vattenkvalité och det kan bli det i nystartade kar innan dom är inkörda.
Sen så har jag inte så mycket löv att det färgar vattnet. Men det är smaksak hur mycket man vill ha i.Kommentar
-
Kommentar
-
vad bra ser fram emot dina bilder!
nu har mina räkor börjat äta lite på löven, och dom är mkt piggare! har tagit bort lite löv också. har ett eklöv och nåt annat mjukt och mörkbrunt också...
tycker det är så kul att mina räkor har frisknat till!
-
kan man ha räkor i ett akvarium utan pump med belysning och värmare.jag tänkte försöka mig på räkor jag me tycker dom verkar så tuffaKommentar
-
Jag har hört att man kan det, har i alla fall mina nya körsbärsräkor i ett kar med endast belysning och doppvärmare.
Hur fasiken får ni så bra bilder på räkorna? Detta är så bra jag lyckats med *skäms* http://www.dropshots.com/photos/9456...005/175430.jpg
Snälla ignorera det ni ser av min vackra tapet, min lillebror valde det då vi flyttade hit för 12år sedan, han var 5årSenast redigerad av Ainon; 05 October 2006, 20:07.42L växtkar: platys, ancistrus, neontetra körsbärsräkor
4,5L Nano: 3st körsbärsräkor
+Amazonpapegoja och undulatKommentar
Kommentar