Den här tråden lever verkligen sitt eget liv. Den är som en allmän blogg om räkor.
Räkig fakta...
Kollaps
X
-
-
hjälp...ångrar idag att jag inte följt tråden sen start men två dagars läsning inblandat med jobb mm. är jag klar och jag konstaterar att jag lyckats hamna i räkträsket jag med. Väldigt trevliga krabater =)
Och så mycket jag lärt mig, blir att ta en promenad i naturen en vacker höstdag.Kommentar
-
Sökte lite på räkor och järn, men alla artiklar är några år gamla så jag tar upp frågan igen. Har ni märkt att räkor är känsliga för järn?www.akvascape.se - design i vattenvärldenKommentar
-
-
Nu ska jag äntligen utöka mitt räkbestånd. Har haft Red Cherry nu ett tag och till veckan kommer jag att få Crystal Red. Vad det är för klassning har jag ingen anning om, jag är bara glad att jag lyckats få tag på en annan sort än RC. Min lokal zoobutik har aldrig lyckats få hem någon annan sort, och nu ska de lägga ner. Men däremot lyckades jag hitta en säljare som kunde tänka sig skicka. Ska bli så härligt med att äntligen få fylla mitt kar som stått i beredskap snart ett år... Nu blir det ett till kar, och så jakt efter en annan sort. Kanske skulle jag testa Aquabid...@-{-{--
Rebecca
Kommentar
-
Jo det är en grym tråd att läsa
Än en gång, grymt fin burk Paatsu! Vilka graderingar på CR har du (inte bara denna burken) ?18år. . . . . .<¨,)))--{Zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=719155
Blogg: http://leo-scape.blogspot.com/Kommentar
-
'Snyggt med den minimalistiska stilen.
Vad är det för växt? Det ser ut som javamossa, eller mossa i alla fall. Men hur får du den att sitta så snyggt i bottensubstratet. Aqua clay är ju inte superlätt att plantera i...Om man ska få nåt gjort så är det bäst att göra det själv.
Kika gärna in i min dagbok!Kommentar
-
Kommentar
-
Det är små akrylskivor mossan sitter lindat in. Sedan är bottensubstratet ADA Aquasoil, det liknar mer som bränt jord än lera. Mycket mjukare och tyngre.
Tack blir nog snyggare när mossan växer till sig mer buskigare.Redbee.se » // JohnnyKommentar
-
-
Den där ser ruggigt fin ut. Här ser man också bättre hur Aquasoilen ser ut.
Är den här honan fotad i ditt 80-literskar?Kommentar
-
-
Bra att du inte har så mycket växter, lättare att flytta över räkor när man ser dom ordentligt sen när du fått yngel. Jag borde nog rensa lite växter i mina räkkarKommentar
-
Växter i all ära men jag har 6 Crystal Black i ett kar 2 honor och 4 hanar. Jag såg att bägge honorna bar på ägg & en dag kläktes dom med 3 dars mellan rum. I början såg ja dom små liven simma runt men så en dag värkade det som om alla hadde dött , lite besviken tänkte ja att det är sånt som händer.
Döm om min förvåning idag när jag skulle flytta dom vuxna räkorna till ett nytt kar när ja började plocka ut bort löven ock java mossan dök det upp mer ock mer räkor. Totalt blev det 31 5mm stora räk ynglingar som nu har plaserats i ett eget kar.
De vuxna är åter i ett tätt planterat kar där jag väntar på att de skall börja föröka sig.Jag är inte synisk! Jag är synsk ja vet att det går åt helveteKommentar
Kommentar