Originally posted by Sonja
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Räkig fakta...
Collapse
X
-
Originally posted by Pito View PostMina körsbär har rödbrun mörk rom, och ungar får dom
Comment
-
Originally posted by daniel_i_malmö View PostEtt litet tips till räkfantaster i sydsverige; på MAFs auktion den 3e mars kommer minst tre räksorter att auktioneras ut. Mer info i auktionstråden inom kort.
Comment
-
Originally posted by tummen View PostOch då är inte mina WP medräknade ännu.....
Comment
-
Originally posted by daniel_i_malmö View Post...Anledningen till att jag frågar är att de små yngel jag har har väldigt snygg teckning, med tydligt markerade solida vita tvärränder, medan föräldrarna har sämre teckning med inte alls lika mycket vitt. Kommer de små att blekna, ...
...eller bar föräldrarna på bra, dolda, anlag?
Hejhopp. R110 Liter > Microrasbora sp. galaxy; Neocaridina sp. "Red Cherry"; Trichopsis pumilus;
Vittina semiconica; Neripteron auriculata
18 Liter > Carinotetraodon travancoricus
16 Liter > Neocaridina sp. "Red Cherry"; Clithon corona
Comment
-
Originally posted by fairing View Posthar dom bara crystal red räkor på akvarielagret,var får jag tag på white pearl eller humle räkor här i stockholmThis is not the end, it is not even the beginning of the end, but it is perhaps the end of the beginning.
Avataren föreställer min CRX-hane "Anton". Sonja är fotograf så klart
Comment
-
Originally posted by landstrykeren View PostHittade mina första räkungar nu iafFast dom är nog någon vecka gammla.
Jag har nu "räklingar" av RC, WP, mörka tigrar och humlor, så när de väl börjar komma så är de svårstoppadeThis is not the end, it is not even the beginning of the end, but it is perhaps the end of the beginning.
Avataren föreställer min CRX-hane "Anton". Sonja är fotograf så klart
Comment
-
Hittade igår kväll till min stora lycka 2 st nästan 1 cm stora körsbärsräkor i mitt 120 liters sällskapsakvarium. Har ni någon aning om hur gamla de kan tänkas vara? Deras föräldrar flyttade in i akvariet strax före jul och har för några veckor sedan flyttat ut till en egen boning i ett räkkar på 30 liter för att jag ska få se dem lite mer. De gillade inte när Mosaikguramin började hävda revir och susade fram i full fart ovanför deras huvud:-)
Comment
Comment