Maylasiska Sandsnäckor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sting
    • September 2007
    • 481

    #31
    Det var det jag trodde! Även om Vanish verkar säga att de äter fiskbajs? Är lite osäker på vad han menar med den forumuleringen..

    Men jag har iallafall märkt att när jag numera slamsuger så kommer det upp mer dimma, än hela bajskorvar. Om detta beror på att jag har fler snäckor nu än när jag startade akvariumet, eller om min bakteriekultur i akvariumet har börjat stabilisera sig och vara mer effektivt vet jag inte..

    Kommentar

    • hannesc
      • December 2009
      • 13085

      #32
      sluta slamsug. jag har aldrig gjort det. o mina bottnar är rena. låt botten va :P

      Kommentar

      • Vanish
        • April 2011
        • 900

        #33
        Ursprungligen postat av sting
        Det var det jag trodde! Även om Vanish verkar säga att de äter fiskbajs? Är lite osäker på vad han menar med den forumuleringen..

        Men jag har iallafall märkt att när jag numera slamsuger så kommer det upp mer dimma, än hela bajskorvar. Om detta beror på att jag har fler snäckor nu än när jag startade akvariumet, eller om min bakteriekultur i akvariumet har börjat stabilisera sig och vara mer effektivt vet jag inte..
        "skit" va mest en rolig formulering, alltså inte bajs utan just skit/skräp. Sen menar jag inte att bajs försvinner puts väck, utan att den försvinner från ytan ner i sanden där den tas hand om, precis på samma sätt som om du haft en pinne och rört runt

        Kommentar

        • Anki L
          • August 2011
          • 606

          #34
          Ursprungligen postat av hannesc
          lite bilder. detta är asså när karet är släckt. när karet är tänt ser man knappt nån
          Men så häftigt!!! Vill också ha! Kan du inte hiva hit en näve? Jag ska kika ikväll men jag tvivlar på att jag har nån...
          350 l

          Kommentar

          • alfreds
            • January 2009
            • 293

            #35
            För något år sedan hade jag ett par hundra snäckor i mitt 240l kar. Men de var mera långsmala och kröp aldrig ner i sanden. De bara låg på botten hela dagarna och nätterna. Finns det någon snäcka som liknar den malaysiska sandsnäckan?

            Jag hör till nybörjarna som slamsuger sitt botten. Så jag vet att det inte fanns ett enda exemplar i sanden utan 200 ovanpå sanden. Jag såg dessa som ohyra och "utrotade" dom.

            Men jag har funderat på att skaffa malaysiska sandsnäckor men vill inte råka ut för dom som bara låg ovanpå sanden.
            Hur vet jag skillnad? Eller är det samma sort, bara det att mina uppförde sig konstigt?
            Med vänlig hälsning
            Alfred
            240L Sällskapsakvarium + ett trasigt 64L

            Kommentar

            Arbetssätt...