Ansjo vad betyder SW,CR och CB?
Sälja Red Crystal. Pris?
Kollaps
X
-
-
Snow White, Chrystal Red och Chrystal Black.
Ska du skicka räkor alls, så bör du veta att det inte är tillåtet via Posten i Sverige. Sedan bör du ha bra lådor, påsar som andas att ha räkorna i, sk Breatihng bag samt vid kallare temp en värmepåse (Heatpack) i lådan. Denna påse får inte ha direktkontakt med räkpåsen, så man får isolera lådan med frigolit.
Jag tror du ska ta en funderare på detta först, för det är inte det enklaste att göra, vare sig odla räkor av hög kvalité samt att skicka dem.../Anders
Medlem i NCS - givetvis!Kommentar
-
Jag kanske ska börja med att Sälja i Sverige
Så ett rimligt pris på en riktigt fin CR kan vara ca.200kr?
För Räkor av "lägre kvarité" ca.50-100Kr?Kommentar
-
finns ju olika "grading" på räkor. ingen alls, S, SS och SSS om jag inte missminnner mig. men jag vet inte vem som bestämmer gradingen på en räkaProjekt:
Kub 350L SA, 170L Malawi, Räkvas, 250L Malawi, 110L Asien kub, 408L Orinoco, Kaffebryggare-nano
Kommentar
-
C, B, A, S, SS, SSS och SSSS. Sedan lite olika varianter som gör att en räka SS kan bli S som då är lägre graderad. Det beror helt på hur räkan ser ut, hur tecknad den är och hur bra färgad den är. Det finns massor av info på www.redbee.se om detta med graderingar http://www.redbee.se/content.php/15-Graderingsguiden./Anders
Medlem i NCS - givetvis!Kommentar
-
-
Kommentar