Räkor utan risk för rom-/yngelstöld?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PosingPanda
    • November 2010
    • 44

    Räkor utan risk för rom-/yngelstöld?

    Finns det några räkor som man kan ha i odlingsakvariumet utan risk för att rom eller yngel försvinner? Är väldigt sugen på räkor men har hört att dessa kan ha lite bus för sig med rom och yngel.

    Hoppas att den tråd inte redan finns, isf får en moderator gärna flytta min post.
  • Miliimli
    • March 2010
    • 2457

    #2
    Det borde nog gå bra, i alla fall med alla mindre räksorter som t.ex cherry eller crystal red/black. De äter ju inte upp sina egna avkommor heller, och räklingar är bara 2-3 mm när de föds.
    Däremot kommer räkornas bebisar bli mat när fiskynglen blir större.

    Kommentar

    • PosingPanda
      • November 2010
      • 44

      #3
      Ja men så länge mina corys får vara ifred gör det absolut ingenting om räkorna göder mina sötnosar. Skulle vara kul med lite räkor också. Något särskilt man bör känna till om räkor? Typ att dem rymmer eller så? Minns de där förbaskade grodorna som ständigt rymde.

      Kommentar

      • Miliimli
        • March 2010
        • 2457

        #4
        Mina har aldrig rymt, men grenar som sticker upp ur karet nära kanten kanske man ska undvika. Redbee.se är en jättebra räksida med massor av kunniga och vänliga människor när det gäller just räkor.
        Det viktigaste är väl kanske att inte ha för varmt, t.ex red crystal kan börja dö när tempen stiger över 27, 28 grader.

        Kommentar

        • PosingPanda
          • November 2010
          • 44

          #5
          Ah okej, men det är lugnt, håller en stadig temp på 24-25 grader.

          Tack för all hjälp!

          Kommentar

          Arbetssätt...