Adolfoi pansarmal

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Niklas-P
    • August 2007
    • 53

    #16
    Ursprungligen postat av solis
    Jag matar med bottentabletter och alla pansarmalsarter jag har är runda men inte adolfoin.

    Kommer jag på något dom gillar ska jag skriva det.

    Vad betyder btw?

    På zoopets art beskrivning i en kommentar stod det att dom bara lägger ett ägg åt gången och då är det inte lätt att hitta om dom har lekt.
    btw... By the way...

    Kan vattenflödet trigga lek?

    /Niklas

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #17
      Ursprungligen postat av solis
      Menar du att den till höger är hanen och den som är till vänster och ligger på marken är en hona för den till höger har bukfenor som är väldigt smala, villket jag inte sett på andra pansarmalar.

      Har du odlings erfarenhet?

      Tack för svaret, det var skönt att veta att det är en av varje för då finns det en chans att man kanske kan få yngel om det inte är jättesvårt att få dessa att leka.
      Markus menar nog att det är den till vänster som är hanen.

      Apropå davidsandsi, är det inte den och melini som är väldigt lika, om jag inte minns fel? Melini ser ju i alla fall inte ut som adolfoi, och jag har för mig att melini och davidsandsi är lika.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • solis
        • July 2008
        • 5064

        #18
        Alltid lär man sig något nytt(btw menar jag)

        Vattenbyten med lite kallare vatten brukar trigga igång dom flesta pansarmalar tycker jag att jag har märkt.

        Det att den till vänter är hanen är inte alls omöjligt, den har spetsiga fenor som metallhanar men det som förbryllar mig är att den som är större till höger har avlånga bukfenor inte runda som metallhonor.
        Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
        1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
        100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
        56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

        Kommentar

        Arbetssätt...