Ägg!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #31
    Ursprungligen postat av Nina82
    Du får uppdatera när det börjar hända grejer

    Har du genomströmning i yngelboxen så de inte möglar? Eller det behövs kanske inte
    Japp, om det nu gör det

    Det är en yngelkasse av nät som hänger i akvariet, så det är samma genomströmning i den som i akvariet.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Guest

      #32
      Ursprungligen postat av Micke_A
      Japp, om det nu gör det

      Det är en yngelkasse av nät som hänger i akvariet, så det är samma genomströmning i den som i akvariet.
      Om inte din yngelkasse står precis i kraftigt utblås så kommer inte cirkulationen att räcka till. Dina romkorn kommer mögla.
      I med en syrepump och syresten i kassen så blir det bättre.

      Kommentar

      • NIC
        • January 2008
        • 5121

        #33
        Ursprungligen postat av Anettejt
        Om inte din yngelkasse står precis i kraftigt utblås så kommer inte cirkulationen att räcka till. Dina romkorn kommer mögla.
        I med en syrepump och syresten i kassen så blir det bättre.
        Men Nettan då.., inte menar du väl att han ska skicka ner syrepumpen i kassen heller..

        http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

        Kommentar

        • Guest

          #34
          Ursprungligen postat av NIC
          Men Nettan då.., inte menar du väl att han ska skicka ner syrepumpen i kassen heller..
          Jo klart jag menar!!
          Nej men fan va fel det blev då... (glömde ju bort den lilla slangen med) Men jag tror Micke fattar vad jag menar..

          Kommentar

          • NIC
            • January 2008
            • 5121

            #35
            Ursprungligen postat av Anettejt
            Jo klart jag menar!!
            Nej men fan va fel det blev då... (glömde ju bort den lilla slangen med) Men jag tror Micke fattar vad jag menar..
            Klart han gör, men jag såg det som min plikt att rätta in dig i ledet efter dina utsvävningar.

            Vilka corys har du Micke?
            Fruktansvärt snyggt att ha ett stort gäng som bökar runt tillsammans på botten!

            http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              #36
              Äggen fick väl inte mer syre innan de hamnade i kassen?
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              • Mobster
                • June 2008
                • 506

                #37
                beror väl på hur mycket "väggen" till kassen hindrar rörelserna

                Kommentar

                • Shepard

                  • March 2003
                  • 13992

                  #38
                  Ursprungligen postat av Mobster
                  beror väl på hur mycket "väggen" till kassen hindrar rörelserna
                  Tja, det är ett nät. En del av äggen var ju rätt långt ifrån pumpen redan innan. Får väl gräva fram en luftpump annars.

                  Nic: Det är metallpansarmalar, tre albino och vet inte exakt hur många normalfärgade, men runt åtta tror jag. Japp, de är charmiga när de simmar runt tillsammans Har bett min lokala affär att ta hem ett gäng Corydoras panda.
                  Senast redigerad av Shepard; 16 November 2008, 23:56.
                  "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                  Min profil
                  Mitt galleri

                  Kommentar

                  • NIC
                    • January 2008
                    • 5121

                    #39
                    Ursprungligen postat av Micke_A
                    Tja, det är ett nät. En del av äggen var ju rätt långt ifrån pumpen redan innan. Får väl gräva fram en luftpump annars.

                    Nic: Det är metallpansarmalar, tre albino och vet inte exakt hur många normalfärgade, men runt åtta tror jag. Japp, de är charmiga när de simmar runt tillsammans Har bett min lokala affär att ta hem ett gäng Corydoras panda.
                    Ok, har själv pandor som börjat dö som flugor..
                    Som mest hade jag 16 st, snyggt när de glider/gled fram ihopa!

                    http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

                    Kommentar

                    Arbetssätt...