Odla ancistrus i 70liters?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sannstrom
    • August 2007
    • 211

    Odla ancistrus i 70liters?

    Hej!

    Postar denna fråga av mig i en ny tråd så hoppas jag att någon ser den nu eftersom den är ny och svarar. Skulle bli väldigt tacksam för svar!!

    Jag är inte precis nybörjare på fiskfronten, har haft akvarie sen jag var bäbis, sen hade vi det inte på några år, men sen för ett år sedan så har jag nu ett eget. Det är på ca 70 liter. I det har jag lite olika firrar:

    1 eldstjärt
    1 ancistrus
    1 choklad färgad mal vet ej sort
    2 st afrikanska dvärgklogrodor
    1 dvärg gurami, ska köpa en till, honan dog
    1 kejsartetra
    8 platys

    Undrade bara om det skulle vara möjligt att köpa en hon ancistrus för att försöka få bebisar och sen kanske ge bort den till min kompis? tror att det blir lite för många med 3 malar + algätaren i ett 70l vad tycker ni? Går det att ha bebisar här i utan att de vantrivs? Har tyvärr inget större att tillgå, får inte ha det för mina föräldrar XD
    Men skulle kunna ställa fram ett 16 l brevid om de skulle behöva lite mer plats eller så. Tror ni att de kommer att para sig i ett såpass relativs litet akvarium? Kommer mina andra fiskar lämna bebisarna i fred isåfall?
    Tacksam för svar!!

    Sandra
    70l : Ancistrus dolichopterus, Chokladfärgad mal.
    Platys, afrikanska dvärgklogrodor.
    Kejsartetra, Dvärggurami.Regnbågshaj.
  • Bonnie
    • March 2006
    • 84

    #2
    du kan ha en hona också.För mitt par går i ett 54l och dem trivs och har redan 3 kullar nu.

    Kommentar

    • Midde
      • August 2008
      • 250

      #3
      Se till att ha många gömställen så honan inte blir stressad. Många rötter

      Minsta akvarielängd är 80 cm enligt zoopets skötselråd.
      Senast redigerad av Midde; 27 September 2008, 21:08. Anledning: Tillägg
      Det är fult att inte ha akvarium

      Kommentar

      • Sannstrom
        • August 2007