Skygga corydoras sterbai

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Dysnomia
    • April 2004
    • 1692

    #16
    Oj, ja det var en händelserik helg!
    Jag har guramis. De är väldigt fega och försiktiga.. Efter att jag håvat upp tre skalarer och planterat ett tiotal nya växter, så såg jag inte röken av dom på 3-4 dagar. De flydde så fort det fanns en antydan på rörelse. Likadant nu när de flyttade till nytt kar, inte en gurami som syntes till när man sneglade in i karet. 1 vecka senare var de som vanligt igen..

    Vissa fiskar gillar omställning, andra inte. Gör inga "ingrepp" på karet en tid framöver nu (bortsett från vattenbyte) så morsknar de förhoppningsvis snart till sig och vågar sig fram fast det rör sig utanför rutan.
    Skånetös i Dalarna
    MIN ZOON!

    Kommentar

    • Olorin

      #17
      Jag har fem sterabi i mitt 250 liters. Har finns rötter och en rejält snår med cabomba. För det mesta är 3-4 av malarna vid framrutan och rotar. Väldigt sällan faktiskt som många är gömda. Förvånar mig nästan, men det kanske är för att de har så nära till gömslen som de är ute så mycket.

      Kommentar

      • Mabuse
        • December 2007
        • 101

        #18
        Nu har vi förbättrat belysningen och köpt ett stim rödfenstetror, och pansarmalarna har faktiskt blivit lite modigare. Det är som att de fick annat att tänka på nu när det är mer fisk i akvariet.

        I ärlighetens namn blev de nog också lite stressade, för de håller ihop i stimmet bättre nu, och simmar ibland upp och ner längs rutorna. Detta har dock minskat under veckan vi haft de andra fiskarna, och vi räknar med att växterna kommer växa till sig nu när det är mer ljus, så att pansarmalarna får bättre gömställen.

        Kommentar

        Arbetssätt...