vård av ansistrusyngel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Guest

    #31
    Ajdå, Stene!
    Jo de älskar att sitta bakom pumpen, och kan de komma in i den så sitter de gärna där med och äter avfall.
    Har du inget vattenlås till vasken? De har kanske inte kommit så långt än?

    Kommentar

    • Patrik Steen
      • May 2006
      • 8464

      #32
      Ursprungligen postat av Anettejt
      Ajdå, Stene!
      Jo de älskar att sitta bakom pumpen, och kan de komma in i den så sitter de gärna där med och äter avfall.
      Har du inget vattenlås till vasken? De har kanske inte kommit så långt än?
      Det var väl en tre veckor sedan så dem är nog i min sjunkbrunn på tomten och den är på 4 kubik så där lär dem få gott om plats
      Mvh.Patrik

      Kommentar

      • Patrik Steen
        • May 2006
        • 8464

        #33
        Ursprungligen postat av Anettejt
        Ajdå, Stene!
        Jo de älskar att sitta bakom pumpen, och kan de komma in i den så sitter de gärna där med och äter avfall.
        Har du inget vattenlås till vasken? De har kanske inte kommit så långt än?
        Sen vet jag inte om alla satt där, det satt en del där så än finns det hopp men jag har inte sett några sen dess och det har jag inte sett innan i heller om jag tänker efter,sen har jag ca 20 kg rötter i karet så det är gått om gömställe till dem
        Mvh.Patrik

        Kommentar

        • brainstorm
          • November 2005
          • 132

          #34
          Jag har riktiga guldfiskar , alltså inte slöjstjärt.
          Är riktigt orolig för att de ska bli uppätna, tror ni att det är bäst om jag försöker flytta hela krukan till mitt räkkar tills de inte får plats i guldfiskarnas munnar?
          Kan de dö av flyten?
          Senast redigerad av brainstorm; 16 August 2007, 19:19.

          Kommentar

          • brainstorm
            • November 2005
            • 132

            #35
            Jag har flyttat alla yngel nu till mitt räkkar, vågade inte ha kvar dem med guldfiskarna. Min första kull ju :-D Men jag tycker så synd om fader mal, han ser så ledsen och orolig ut, han simmar omkring som en galning nu och letar efter dem.
            Tror ni att han tar det hårt eller spelar det ingen roll?
            Ska man helst flytta rommen istället för att vänta tills de har fötts? Det var ju inte smidigt att fånga in alla yngel, 9 st hittade jag.

            Kommentar

            • Guest

              #36
              Synd att du flyttade dom, pappa mal hade vaktat dom 1-2 veckor till..
              Hoppas de överlever nu..
              Tycker synd om han, är det normalt att ha empati för en ancistrus hane??

              Kommentar

              • Bette
                • September 2006
                • 635

                #37
                så var det dags för den nya kullen att titta fram. när jag kom hem från jobbet, hade 5 st smitit ut från pappa ansistrus vård. har glömt bort hur små de är, fast den första kullen bara har varit framme i ca 1.5 månad, dom blev ju jättestora på en gång. är ca 3 cm. måste höra om djuraffären vill ha dom nu, eller om jag måste vänta ett tag till.
                Elisabet

                Kommentar

                • Guest

                  #38
                  Nice!
                  Affärerna brukar ta de från 3-4cm, men ju längre du väntar ju bättre betalt får du..

                  Kommentar

                  • Bette
                    • September 2006
                    • 635

                    #39
                    ja det är som ett myrbo kring roten nu. alldeles svart med småttingar. den här gången räcker det inte med 10, som det blev i förra kullen. svårt att säga ,men det är nog ca 30 st . oj oj. ja jag har de kvar ett tag till, för än så länge tar de ju ingen plats. det går åt lite mer algtabletter men det är det värt.
                    Elisabet

                    Kommentar

                    • gizmogirl
                      • August 2006
                      • 2214

                      #40
                      Får nog liva upp här och tala om att mitt Ancistuspar lagt ägg såg det idag när jag lyfte lite på roten där hannen ligger och där var massor av ägg, hoppas några klarar sig får se när de visar sig vet inte hur länge han legat på ägg dock.

                      Kommentar

                      • Bette
                        • September 2006
                        • 635

                        #41
                        va roligt. ja det kommer säkert att bli en hel hög. mina är så många så det går inte att räkna dom. skickar några kort på mitt malgäng.
                        bild 1 och 2 : en liten del av malgänget utanför deras bo.
                        bild 3 : mamma selma med två yngel ur den äldre kullen
                        bild 4 : pappa acke
                        Senast redigerad av Bette; 26 December 2007, 10:10.
                        Elisabet

                        Kommentar

                        Arbetssätt...