Ancistruslek - filmklipp

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • quarantino
    • February 2007
    • 350

    #16
    Var lite seg video, men lite roligt endå!

    Jag har också märkt, tidigare, hur vattenbyten triggar fram "piggt" beteende! Märkligt hur kranvatten kan vara sånt afrodisiakum!

    Fina bilder på Ancistrusen!
    Senast redigerad av quarantino; 06 June 2007, 00:43.

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      #17
      Jag gör två flugor på smällen; alltså svarar både strixxx och quarantino!
      Strixxx! Bakgrunden är så inihelvete simpel som; En vaxduk från ICA-Maxi som jag lagt på bakrutan. Hittade den otroligt spännande duken med stenmotivet och bestämde mig för att det där kan bli en "god" bakgrund till mitt kar, sagt och gjort, upp med skiten och tamejfan om det inte blev riktigt bra! Förr eller senare så leker dina Ancistrus och Discus - lugn och ro i karet, inga fancy tillsatser - jämna byten vatten, så har du både lek och trivsel.

      Quarantino! Visst fan är videon seg!!! Inte tal om annat, men vad gör man när två Ancistrusar leker och det inte händer nåt mer än att de fladdrar över en öppning i en trärot - då skulle du sett de filmsnuttar på 10-15 minuter som föregick den snutt du ser på klippet... vattnets rörelser är mer spännande - luftbubblornas dans... Äh, va fan, jag tyckte bara att det kunde vara kul att visa det vackra spelet mellan två Ancistrusar när de för en gångs skull inte jagar varandra som tokar...
      Senast redigerad av Mats Bryzell; 06 June 2007, 09:44.

      Kommentar

      • Strixxx
        • December 2005
        • 117

        #18
        Lugn o ro i karet.... jämna byten vatten...
        tillsatser..... jo du Max, skulle kanske nämnt att de går med ett gäng discusar.
        Så allt du säger gör jag redan till 100% i och med discusarna.
        Men hanen jag har är super tjurig så fort han ser honan, nu är min gula hane inte riktigt könsmogen ännu, men jag hoppas på honom nu!
        Jag ska hädanefter kolla på ALLA ställen som har vaxduk, din ser ut som du hade limmat stenarna på bakrutan. OTROLIGT verklighetstroget!
        Min Zoon

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          #19
          Vaxduken har ett fotomotiv, så det ser ju verkligen ut som "riktiga stenar". Kan du bara snoka upp ett ICA-Maxi så borde dom ha duken i sortimentet på köksatiraljavdelningen!
          Hmmm, jag gör faktiskt inte mer än byter vatten och håller ordning på lite skit i burken och både Discusar och Ancistrus leker som tokar. Vad gör jag för fel?

          Edit; Mina Ancistrus jagar varandra hela tiden också och är aldrig friendly & cosy - det var just därför jag tog filmsnutten, det ser så najs ut när de för en gångs skull är lite snälla mot varandra.
          Senast redigerad av Mats Bryzell; 06 June 2007, 23:31.

          Kommentar

          • quarantino
            • February 2007
            • 350

            #20
            Det var en kul bakgrund!

            Fina discusar, och en fin matta i rummet!

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              #21
              Ursprungligen postat av quarantino
              Det var en kul bakgrund!

              Fina discusar, och en fin matta i rummet!
              Algmatta...?

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                #22
                Uppdate! Yngel ute och simmar!

                Bytte lite vatten i karet och då såg jag att hanen var ute ur sin rot och det satt några yngel på kanten i karet. På en bild ser man två gula och lite längre ner en svart.
                Bifogade filer

                Kommentar

                • quarantino
                  • February 2007
                  • 350

                  #23
                  Ursprungligen postat av MaxB
                  Algmatta...?
                  Neee, jag syftade på den som förmodligen är tillverkad av ull, den där orientaliska, på golvet!

                  Grattis, vad kul med ancistrusyngel!

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    #24
                    Jooo, jag tänkte nästan det... men, var syns den? På nåt kort eller filmen? Känner mej kokt i hela skallen nu...

                    Kommentar

                    • quarantino
                      • February 2007
                      • 350

                      #25
                      Är ganska säker på att jag såg den i länkarna i din signatur!

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        #26
                        Ahaa! Bara för skojs skull så kollade jag genom bilderna men kunde bannemej inte hitta "mattan" - med det stämmer förvisso, det ligger en ullig grej där faktiskt...
                        Hade möjligtvis en eller ett par bilder i albumet på bänken till nya 960-litaret, kan ha varit den bilden men jag har tagit bort den, tror jag.

                        Nu har vi såsat oss iväg från trådämnet rejält, men va fan...

                        Edit; aahh, på flickr, finns två bilder med mattan...
                        Senast redigerad av Mats Bryzell; 18 June 2007, 09:49.

                        Kommentar

                        • quarantino
                          • February 2007
                          • 350

                          #27
                          Hur går det, har ynglena växt till sig något?

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            #28
                            Såg ett par stycken igår på framrutan - och, ja de hade nog sträckt på sig en aning. De har en förmåga att försvinna långa perioder för att senare komma fram när de har vuxit till sig.

                            Kommentar

                            Arbetssätt...