Wohaa! Corydorasyngel!!!?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • *Ulrica*
    • June 2006
    • 682

    #16
    Idag har jag sett 3 yngel!

    Dessutom hittade jag 8 ägg på rutan. Jag gjorde som Sonja har beskrivit och flyttade dem till ett eget kar. Återstå att se om de klarar sig!

    Det verkar som om vattenbyte triggar leken. Förra gången jag såg ägg hade jag precis bytt vatten och i går bytte jag vatten. Då blir det ju lite svalare i hela karet också.

    Kommentar

    • Lenmar
      • February 2004
      • 6154

      #17
      Ursprungligen postat av *Ulrica*
      Dessutom har en av "dina" Körsbärsräkor fullt med ägg under bakkroppen! Vad gör de med äggen? Fullt med bebisar i hela karet snart kanske!
      Dubbelouii!! Ännu kuligare juh!! Man förstår ju lätt varför avaristik är beroendeframkallande med händelser som dessa!!
      Goa hälsningar, Maria Min hemsida
      Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

      Kommentar

      • Ceci
        • September 2006
        • 124

        #18
        IIIIHhhh vad spännande! Grattis!
        De är så söta när de är små!
        Anledningen till att jag hamnade i den här tråden är att jag idag när jag städade det stora karet hittade ett romkorn/ägg på en rot. Jag har flyttat över det enda lilla ägget till mitt mindre kar, där det bara går posthornsnäckor nu. Jag vet inte vem som lagt ägget. Studerar alla malar ofta nu. Jag ska också ta och läsa på Sonjas sida då
        http://i141.photobucket.com/albums/r...m/IMG_4875.jpg
        Senast redigerad av Ceci; 12 March 2007, 12:18.
        ©eci, 112L & 96L Zoonen Photobucket
        "Contrary to popular belief, biology does not set limits, it demolishes them." Zuk

        Kommentar

        Arbetssätt...