att välja corydoras! (helt omöjligt..)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • decimus
    • November 2005
    • 243

    #16
    jasså? tyckte jmeg se en bild där de var en grönaktig Corydoras där de stod melanotania? elelr jag kanske kanppade fel där nånting?

    sorry =)

    Kommentar

    • solbacka
      • January 2004
      • 3952

      #17
      Jag har 1st aeneus,(metallp.) 1st schwartzi, dessa 2 fick jag med ett akvarie, och 5 st paleatus,(fläckig)
      350l Diskus 275l SA växt
      100l tanganynika
      Min dagbok Mina bilder
      Min alldeles egna zoon

      Kommentar

      • decimus
        • November 2005
        • 243

        #18
        Ok,! skoj! tycerk de e så fina när de söker mat i grupp sådära =)

        Kommentar

        • Ceci
          • September 2006
          • 124

          #19
          Ok, så det är relativt varmt i karet. Då kan jag nämna att Corydoras panda inte är lämplig, eftersom de trivs i svalare vatten. Men du funderade på andra arter, trilineatus bl.a.
          Kolla upp vad de vill ha för temperatur först
          ©eci, 112L & 96L Zoonen Photobucket
          "Contrary to popular belief, biology does not set limits, it demolishes them." Zuk

          Kommentar

          • decimus
            • November 2005
            • 243

            #20
            Ursprungligen postat av Ceci
            Ok, så det är relativt varmt i karet. Då kan jag nämna att Corydoras panda inte är lämplig, eftersom de trivs i svalare vatten. Men du funderade på andra arter, trilineatus bl.a.
            Kolla upp vad de vill ha för temperatur först

            Jess, det kommmer vara runt 29 grader så de får vara tåliga fiskar som ska va där. =)

            Kommentar

            • Corydoras mad
              • April 2003
              • 1686

              #21
              Ursprungligen postat av decimus
              Jess, det kommmer vara runt 29 grader så de får vara tåliga fiskar som ska va där. =)
              Corydoras sterbai och Corydoras gossei är två Corys som gillar höga temperaturer. Corydoras sterbai härstammar från Mato Grosso, Brasilien där den högsta temperaturen låg på 27,4C i oktober månad och den lägsta på 22,8C i juli månad. Medeltemperaturen för hela året var 25,7C.
              Bara för att visa kontrasterna så tar jag ett exempel på en Corydoras som gillar svala temperaturer: Corydoras undulatus, de härstammar från Buenos Aires, Argentina och den högsta temperaturen låg på 24,5C i jaunari månad och den lägsta på 11,1C i juli månad. Medeltemperaturen för hela året var 17,1C.

              Så ett tips innan du köper några Corys, kolla vilka temperaturer de gillar. Skulle du ha någon Corydoras som föredrar svalt vatten kommer de inte bli särskillt långlivade i ditt akvarium.
              Senast redigerad av Corydoras mad; 05 December 2006, 10:38.
              /Mathias
              The Corydoras freak

              Zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=964171

              Kommentar

              • Erk
                • September 2006
                • 43

                #22
                Såg några vackar, och relativt stora, viltfångade corydoras (kommer dock inte vilken sorts) hos Zoomässan i Kungsbacka för någon vecka sen. En trevlig affär, kan vara värt ett besök trots att den inte ligger i GBG.
                Jag skriver låtar åt Mats Rådberg....2 stycken.

                Kommentar

                • decimus
                  • November 2005
                  • 243

                  #23
                  Ursprungligen postat av Corydoras mad
                  Corydoras sterbai och Corydoras gossei är två Corys som gillar höga temperaturer. Corydoras sterbai härstammar från Mato Grosso, Brasilien där den högsta temperaturen låg på 27,4C i oktober månad och den lägsta på 22,8C i juli månad. Medeltemperaturen för hela året var 25,7C.
                  Bara för att visa kontrasterna så tar jag ett exempel på en Corydoras som gillar svala temperaturer: Corydoras undulatus, de härstammar från Buenos Aires, Argentina och den högsta temperaturen låg på 24,5C i jaunari månad och den lägsta på 11,1C i juli månad. Medeltemperaturen för hela året var 17,1C.

                  Så ett tips innan du köper några Corys, kolla vilka temperaturer de gillar. Skulle du ha någon Corydoras som föredrar svalt vatten kommer de inte bli särskillt långlivade i ditt akvarium.

                  m sant, vill inte åka å köpa fler för at de dör, så därför letar jag tåliga rackkare..

                  Kommentar

                  • decimus
                    • November 2005
                    • 243

                    #24
                    Ursprungligen postat av Erk
                    Såg några vackar, och relativt stora, viltfångade corydoras (kommer dock inte vilken sorts) hos Zoomässan i Kungsbacka för någon vecka sen. En trevlig affär, kan vara värt ett besök trots att den inte ligger i GBG.

                    Zoomässan är grymt skön affär skall åka runt litte i gbg trakten å kolla lite, så tack för tipset!

                    Kommentar

                    Arbetssätt...