Var kan man hitta denna underbara mal? Runt Trollhättan området.
Zebra pleco, Zebra Peckoltia, L046
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
denna underbara varelse är väldigt svår o få tag på och otoligt dyr. du får nog räkna med i alla fall 1000kr för en sån. men de finns ju andra som är lättare o få tag i som tex http://www.transfish.de/LCode/L204.jpg -
-
ja de e de kanske. beror helt på var i landet eller vart man e.. i danmark e dom billigare, och i arvika kunde ja få dom för 700kr st men han hade inga inne nu o visste inte när han skulle få in hellerKommentar
-
Ursprungligen postat av gladhertha1000 är rätt bra pris för en sån malKommentar
-
samma här.. köper hellre en som liknar på den istället för o betala 1000kr för en zebra.Kommentar
-
-
jag kan LÄTT tänka mig att betala 2000:- för en sån mal !!
Går ju i stort sett bara att köpa av folk som odlar själv, inte av butiker.
Känner en kille som har 2 par som leker hela tiden, de 2 första kullarna blev 16 st yngel, men han väntar med att sälja av dom när han är uppe i ca 100 st yngel.
Tänk på att dom nästan är helt utrotade...så 1k st är inte så farligt eller ?!Juwel Rekord 110 liter med månljus :23 kardinaltetror, 4 siamesiska algätare, 8 långsräckta pansarmalar, 1 L177, 1 L081, 2 L066, 2 L144
MP Smaragd 200 liter :2 st (en hona + en hane) Viltfångade N.Pulcher. "Kasombe", 6 golden, 1 gibbiceps, 8 saulosi + minst 4 yngel, 4 siamesiska algätare, 7 Rödzebra (små)
MP 120 liter : 1 axelot (flera till på väg^^)
Nån slags hemsida kommer nog snart med massa bilder.
http://grebom.fotogalleriet.se/Kommentar
-
varför köper du inte från danmark eller tyskland då?
där har ja hört att de ska va lätte o få tag i dom, om du nu e beredd o betala så mycke för dom alltsåKommentar
-
Zoomässan och Åleds Akvarium har zebrapleco men de är inte till salu ,men de kan tänka sig sälja malarna om någon är villig och betala mycket pengar .
grebom:zebramalen är inte utrotad.... inte än iaf .Kommentar
-
Ursprungligen postat av rayZoomässan och Åleds Akvarium har zebrapleco men de är inte till salu ,men de kan tänka sig sälja malarna om någon är villig och betala mycket pengar .
grebom:zebramalen är inte utrotad.... inte än iaf .
när ja va på zoomässan va de en som ville köpa en fisk där som inte va till salu.. då sa kunden att enligt lag måste han sälja allt som e i en affär.
då sa han att han kunde få köpa den men priset va 10.000kr
då tjafsa han inte mer, utan gick därifrån iställetKommentar
-
Ursprungligen postat av andreassofusvarför köper du inte från danmark eller tyskland då?
där har ja hört att de ska va lätte o få tag i dom, om du nu e beredd o betala så mycke för dom alltså
Tanken har slått mig men jag köper hellre av en här, en som jag litar på till 100% + att jag sett ynglen och jag vet att dom mår kanonbra.
bra garanti
allt jag har i stort sett kommer från honom och jag har aldrig blivit besviken !
+ att jag e stammis där så jag får alltid mkt bra priser, jag ska fråga honom vad han vill ha för dom, har hört 2k men det vill han inte sälja dom för tror jag...Juwel Rekord 110 liter med månljus :23 kardinaltetror, 4 siamesiska algätare, 8 långsräckta pansarmalar, 1 L177, 1 L081, 2 L066, 2 L144
MP Smaragd 200 liter :2 st (en hona + en hane) Viltfångade N.Pulcher. "Kasombe", 6 golden, 1 gibbiceps, 8 saulosi + minst 4 yngel, 4 siamesiska algätare, 7 Rödzebra (små)
-
Ursprungligen postat av andreassofusnär ja va på zoomässan va de en som ville köpa en fisk där som inte va till salu.. då sa kunden att enligt lag måste han sälja allt som e i en affär.
då tjafsa han inte mer, utan gick därifrån iställetJuwel Rekord 110 liter med månljus :23 kardinaltetror, 4 siamesiska algätare, 8 långsräckta pansarmalar, 1 L177, 1 L081, 2 L066, 2 L144
-
Jag vet att det finns grossister runt om i världen som säger att...köp minst 30 lådor med fisk så får du beställa med såna L046...sen när väl leveransen kommer så saknas dom ändå....ett bra sätt att locka till sig kunder....det går knappt att köpa dom på det viset...Juwel Rekord 110 liter med månljus :23 kardinaltetror, 4 siamesiska algätare, 8 långsräckta pansarmalar, 1 L177, 1 L081, 2 L066, 2 L144
-
Ursprungligen postat av andreassofusnär ja va på zoomässan va de en som ville köpa en fisk där som inte va till salu.. då sa kunden att enligt lag måste han sälja allt som e i en affär.
då tjafsa han inte mer, utan gick därifrån iställetKommentar
Kommentar