Zebra pleco, Zebra Peckoltia, L046

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tobbe054
    • August 2007
    • 34

Akvarieinteriör i Skoghall har såna, vet inte vad han tar för dom men gissar på runt tusenlappen.
    ~Gör det som akvaristen, Under vatten!~
    ~840 liter nästan lagat~
    ~375 liter Asien~
    ~96 liter tetraburk~

Kommentar

• endymion
      • October 2006
      • 680

Ursprungligen postat av ray
      Zoomässan och Åleds Akvarium har zebrapleco men de är inte till salu ,men de kan tänka sig sälja malarna om någon är villig och betala mycket pengar .

grebom:zebramalen är inte utrotad.... inte än iaf .
      Åleds hade till salu för 850 kr/st när jag var där för två veckor sen.

Kommentar

• Roulie
        • January 2006
        • 152

En handlare här i Årjäng har såna inne (4-5 st tror jag)
        Jag har inte en aning om vad han vill ha för dom, men det är ju inte så långt ifrån Trollhättan så det KAN ju va värt en tripp för å kika.
        720 l - Sällskapsakvarium
        60 l - Endlers, Guldancistrus och Amanoräkor

Kommentar

• Raskens
          • April 2006
          • 933

Ursprungligen postat av endymion
          Åleds hade till salu för 850 kr/st när jag var där för två veckor sen.
          Ja nu har dom det. Men 06-03-03 kanske dom inte hadde.
          Senast redigerad av Raskens; 15 August 2008, 08:51.
          Agneta

Kommentar

• Ceci
            • September 2006
            • 124

Har sett en L 046 i Visby för 2495:-
            Ska man köpa en sällsynt, hotad art ska man veta vad man gör tycker jag.
            Lycka till
            ©eci, 112L & 96L Zoonen Photobucket
            "Contrary to popular belief, biology does not set limits, it demolishes them." Zuk

Kommentar

• Radioaktiva Räkor
              • May 2007
              • 1760

Aha, så den va till salu! Den stackarn som gick med ett gäng galaxydanios i ett 40-liters. Såg den i somras när vi va nere på Gotland.

//C
              With a licence to krill!
              Inte alltid arg och bitter, håll nu käft och läs min twitter.

Kommentar

• Galion
                • December 2004
                • 337

Jobbar i Oslo och har en av norges största akvariebutiker på vägen hem ifrån jobbet så det händer juh att man tittar in lite då och då *Hehe*
                Har väldigt mycket kul där bla dessa underbara malar!
                2st går i ett kar och dom tar 2500kr för dom och det är somsagt norska kr..

Helsike va fina dom är!
                Äre någon här som är i osloområder så bör ni titta in här på Akvarielagret
                Mvh Peter

Kommentar

• mandan
                  Banned
                  • April 2008
                  • 210

Jag hittade på blocket 1 anons om sånahär finfina malar

Var bara fvunget att posta in denna: kolla vilken jättemal
                  http://www.blocket.se/vi/19067016.htm?ca=17_s

Kommentar

• kallstrom_74
                    • August 2006
                    • 106

någon som säljer ett par zebrapleco till ett bra pris?
                    375 liters blandkar

Kommentar

• drd
                      • March 2004
                      • 5586

Du får väl söka i annonser online eller kolla med olika butiker om dom har hemma eller möjlighet att ta hem.
                      Dock så är väl risken överhängande att inte det blir till speciellt bra priser

Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

Kommentar

• Martin85
                        • February 2008
                        • 465

2500:- styck för zebror på 4cm när jag kollade igår. Det var priser om jag beställde via affär.

Känns inge vidare att lägga ut 10.000:- för 4 filurer när man inte är 100% på kön och hur de kommer trivas och om de parar ut sig alls.

Kommentar

• Bowman
                          • December 2008
                          • 1318

Är det någon efterfrågan på dom då?
                          Dom verkar ju inte supersvåra att leka av, och om då det är efterfrågan på dom borde en hel del "privatpersoner" bli rika i princip?

Kommentar

• gugges
                            • May 2003
                            • 893

Ursprungligen postat av Bowman
                            Är det någon efterfrågan på dom då?
                            Dom verkar ju inte supersvåra att leka av, och om då det är efterfrågan på dom borde en hel del "privatpersoner" bli rika i princip?
                            Det är inte så stor efterfrågan som man skulle kunna tro!

Ingen blir rik på att odla L46... iallafall inte jag vill man tjäna pengar ska man odla nån mal som ger mycket yngel och som växer fort! enda gången jag har gått plus på att odla var när jag odlade en ancistrusart.. massor med yngel (150 yngel varannan vecka lixom)och de växte fort..

Jag får kanske 9-10 yngel per gång och det tar ett år innan de är i storlek att sälja dem... om man inte ska sälja små rackare som knappt överlever... och de här priserna som nämns ovan är jag inte bekant med heller... 600kr st ungefär säljs de för om jag har dragit upp dem i ett år... det blir inte mycket mer än +/- 0 i förtjänst om man ska räkna in allt(matar bara med levandefoder och NLS) Med ancistrusen så kunde jag finansiera hobbyn nästan!

(Just to be clear- det är ingen annons - jag har inga tillsalu här - alla är bokade)
                            Guardians Of Catfish - www.goc.se

Kommentar

• drd
                              • March 2004
                              • 5586

Ursprungligen postat av Martin85
                              2500:- styck för zebror på 4cm när jag kollade igår. Det var priser om jag beställde via affär.

Känns inge vidare att lägga ut 10.000:- för 4 filurer när man inte är 100% på kön och hur de kommer trivas och om de parar ut sig alls.
                              Köpte 3 små 3½ cm´s i somras på Åleds för 800:- st......inga affärsrånpriser direkt, dock små men det får man ta om man vill hitta några.
                              Nu så e dom närmare 5 cm alla utom en som jag e rätt säker på att den är en liten dam eller åtminstone så hoppas jag att det är en tjej

Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

Kommentar

• Bowman
                                • December 2008
                                • 1318

Ursprungligen postat av gugges
                                Det är inte så stor efterfrågan som man skulle kunna tro!

Ingen blir rik på att odla L46... iallafall inte jag vill man tjäna pengar ska man odla nån mal som ger mycket yngel och som växer fort! enda gången jag har gått plus på att odla var när jag odlade en ancistrusart.. massor med yngel (150 yngel varannan vecka lixom)och de växte fort..

Jag får kanske 9-10 yngel per gång och det tar ett år innan de är i storlek att sälja dem... om man inte ska sälja små rackare som knappt överlever... och de här priserna som nämns ovan är jag inte bekant med heller... 600kr st ungefär säljs de för om jag har dragit upp dem i ett år... det blir inte mycket mer än +/- 0 i förtjänst om man ska räkna in allt(matar bara med levandefoder och NLS) Med ancistrusen så kunde jag finansiera hobbyn nästan!

(Just to be clear- det är ingen annons - jag har inga tillsalu här - alla är bokade)
                                Nej, ok, det tar såpass tid att få upp dom i vettig storlek alltså..
                                Ja då kan man ju förstå.

Kommentar

Arbetssätt...