odlin på Zebra pleco

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • uffe
    • January 2002
    • 865

    #76
    qwerty!flaskan är borrad i botten+avskuren upp till,det är alltså bara att rycka ur den upponervända halsen från flaskan så får man ur ynglen,gugges! den sjunker.
    // Uffe

    Kommentar

    • Qwerty
      • December 2003
      • 526

      #77
      du gugge kollade på dina mkt vacka bilder på L-168 vad är det för ägg som är på krukan ????
      363L 4st eldbukar , 3sebra ciklider och 2st jack dempsey , 540L malawi mbunas , 60 molly odling. ska köpa 720L till mina amerikanare snart

      Kommentar

      • gugges
        • May 2003
        • 893

        #78
        Inga ägg tyvärr bara ett halvtravligt försök att maskera ett teglerör med sanden från botten för att det ska smälta in lite... gick sådär men malarna älskar röret så det får vara som det är! om du menade det vita på det asså..
        Guardians Of Catfish - www.goc.se

        Kommentar

        • Qwerty
          • December 2003
          • 526

          #79
          aa det ser ju precis ut som egg men du har väldigt fina malar :P
          363L 4st eldbukar , 3sebra ciklider och 2st jack dempsey , 540L malawi mbunas , 60 molly odling. ska köpa 720L till mina amerikanare snart

          Kommentar

          • gugges
            • May 2003
            • 893

            #80
            bugar och bockar
            Guardians Of Catfish - www.goc.se

            Kommentar

            • Qwerty
              • December 2003
              • 526

              #81
              det är lungt ska till malawi center = aquarium malawi. där har dom mycket malar
              363L 4st eldbukar , 3sebra ciklider och 2st jack dempsey , 540L malawi mbunas , 60 molly odling. ska köpa 720L till mina amerikanare snart

              Kommentar

              • JE
                • January 2002
                • 719

                #82
                Om man använder en "fälla" för att fånga malar gjord av en petflaska...låt inte malen/malarna vara kvar för länge utan vittja ofta.

                Mvh Janne
                http://www.goc.se

                Kommentar

                • ozric
                  • March 2004
                  • 31

                  #83
                  Qwerty; Dåligt med malar på Aquarium Malawi nu för ti`n! Om de inte fått in de senaste veckorna...

                  Kommentar

                  • Qwerty
                    • December 2003
                    • 526

                    #84
                    men ajg ska dit och köpa malawi :P och kolla om det finns någon fin mal
                    363L 4st eldbukar , 3sebra ciklider och 2st jack dempsey , 540L malawi mbunas , 60 molly odling. ska köpa 720L till mina amerikanare snart

                    Kommentar

                    • NotNoisy
                      • August 2004
                      • 9

                      #85
                      Jeg har fått to kull av mine L046 de siste to månedene. Fiskene går i et 120 liters kar, 4 hanner, 4 hunner. Karet er innredet med finkorning sand, røtter og masse stein - skifer som danner mange huler og gjemmesteder.

                      Jeg har en Eheim 2222 utvendig filter, og en innvendig pumpe som sørger for sirkulasjon på 600 liter/time. Temperaturen er 29 grader, PH 6.8.

                      Jeg forer hovedsaklig med hjemmelaget rekemix, hakker levende fluelarver, og Tetra Diskus.

                      De er ikke veldig vanskelig å få i lek, men man må være tålmodig - de tar seg god tid uansett hva det gjelder

                      Zebraen må være 2 til 3 år gammel, (ca 6-7 cm) før den er kjønnsmoden.

                      Lykke til Qwerty, håper du får tak i noen fine Zebraer!

                      Kommentar

                      • uffe
                        • January 2002
                        • 865

                        #86
                        NotNoisy! gratulerar,hur många blev det ungefär i varja kull?gjorde du nåt speciellt före leken,tex tätare vattenbyten nytt foder eller nåt annat?jag har 5 st zebror i ett 250 l med cirkulation på ca 5000l i timmen,är det för mycket?
                        // Uffe

                        Kommentar

                        • NotNoisy
                          • August 2004
                          • 9

                          #87
                          Det ble 2 i første kull, og 8 i andre. De går nå i eget akvarium hvor de blir oppvartet kongelige

                          Like før leken var det tre ting som skjedde, men jeg er ikke sikker på om alle/noen av disse var utslagsgivende for leken:
                          1. PH'en i vannet i Oslo droppet til like over 5 (!), jeg merket det fort nok, og fikk rettet det opp. Det har nok ikke noe med saken å gjøre men jeg tar det med ettersom det var en uvanlig hendelse.
                          2. Jeg la inn huler laget i skifer i stedet for hulene som var der tidligere. (runde rør av keramikk, hvite på innsiden)
                          3. Jeg byttet ut en powerhead 900 liter/t med et Rena innvendig filter 600 liter/time. Årsaken til dette var at jeg synes powerheaden bråkte så voldsomt, og ønsket å få til et stillere miljø for de. Altså ikke fordi jeg mener det var for stor gjennomstrømning

                          Zebraene skal like opp til 20 ganger karets størrelse i gjennomstrømning, så jeg tror ikke du har for mye. 5000/250 = 20, så da ligger du der du skal.

                          Beklager at jeg ikke har et klart svar på hva som trigget de, men som du selv er inne på så er store og hyppige vannbytte, for å etterligne regntiden, det som blir oppgitt som beste metode.

                          Lykke til med dine Zebraer

                          Kommentar

                          Arbetssätt...