odlin på Zebra pleco

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Marie J
    • January 2004
    • 10616

    #31
    Casper jag tycker det verkar som om du vill irritera oss andra.

    Men det är ju som sagt var bara min uppfattning.

    Arga katter får rivet skinn...
    /Marie.

    Min zoon Mina hundar Min Dagbok
    En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

    Kommentar

    • Gwendly
      • April 2003
      • 264

      #32
      150 kr st ar vaaaaaaaaaaldigt billigt.

      Jag vet inte hur det ar i sverige men i kanada ar odlade dyrare (framforallt f1:or) an vad vf ar, eftersom de ar lattare att odla pa.

      De flesta artiklar jag last om l46 verkar fa det att lata som att manga av den arten inte ar bra nog att yngla av sig (skjuter blankt osv) sa jag tror inte att det ar bra att bara kopa tva st. Jag skulle kopt sa manga som jag hade rad med om priset ar detsamma. Om priset ar mer at 1000 kr hallet hade jag forsokt satsa pa 6 st....
      Besök ASW och CCA's hemsidor

      www.asw.ca
      www.cichlidae.ca

      Kommentar

      • Qwerty
        • December 2003
        • 526

        #33
        jo men alltså fall jag skulle köpt för alla pengar jag har skulle jag startat so affär ? elller vad blir 150*5000 ganska mkt och hadde bara tänkt mig ca 5 malar i karet men hanarna är ju revirävdande när dom blir gammla.. så hur går det då fall man har många hanar och många honor blir väll ett J*vla liv i karet OCH DU marie eller vad du hette tror nog inte att du åker över halva sverige för en mal du får betala CA 500 bensin pengar
        363L 4st eldbukar , 3sebra ciklider och 2st jack dempsey , 540L malawi mbunas , 60 molly odling. ska köpa 720L till mina amerikanare snart

        Kommentar

        • Qwerty
          • December 2003
          • 526

          #34
          du casper har du msn som du vill ge mig fall du har för vi bor nära varandra eller jag bor i askersund :P
          363L 4st eldbukar , 3sebra ciklider och 2st jack dempsey , 540L malawi mbunas , 60 molly odling. ska köpa 720L till mina amerikanare snart

          Kommentar

          • lenis3
            • June 2004
            • 2254

            #35
            vafan vad otrevliga ni är! om 90% av rutinerade zoopetare säger att 150:- är nästintill orealistiskt billigt för malen är det väl inte så konstigt att dessa vill veta lite mer om fisken. t ex var man kan köpa den.
            Min zoon
            Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

            Kommentar

            • Qwerty
              • December 2003
              • 526

              #36
              men dom "rutinerade" har svårt och tro att det är sant ?

              363L 4st eldbukar , 3sebra ciklider och 2st jack dempsey , 540L malawi mbunas , 60 molly odling. ska köpa 720L till mina amerikanare snart

              Kommentar

              • Centurion
                • October 2003
                • 241

                #37
                Ursprungligen skickat av lenis3
                vafan vad otrevliga ni är! om 90% av rutinerade zoopetare säger att 150:- är nästintill orealistiskt billigt för malen är det väl inte så konstigt att dessa vill veta lite mer om fisken. t ex var man kan köpa den.
                Äntligen!


                Ursprungligen skickat av Qwerty
                men dom "rutinerade" har svårt och tro att det är sant ?
                Absolut, vilket är förståeligt då du inte ger några direkta svar på deras frågor.


                /Christoffer, som inte förstår hur han orkar ge sig in i denna diskussionen :-/


                http://www.adelgren.se/akvarium/

                Kommentar

                • simosaurus
                  • July 2004
                  • 373

                  #38
                  Det är självklart att man inte tror på det när man inte har sett bevis. Jag säger verkligen inte att det inte kan va sant, däremot att jag är väldigt avis om det är det
                  Discus bilder: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=272524

                  Kommentar

                  • casper
                    • March 2002
                    • 211

                    #39
                    Ursprungligen skickat av Marie J
                    Casper jag tycker det verkar som om du vill irritera oss andra.

                    Men det är ju som sagt var bara min uppfattning.

                    Arga katter får rivet skinn...
                    jag vart lite arg på att vissa i denna tråd misstror Qwerty i ena änden o sen i den andra försöker "köpa" in sig,typ gör detta till huvudsak.Tycker att det inte är riktigt schysst mot Qwerty som var intresserad av odling av denna mal,frågan är vem det var som var otrevlig här? Sen ärligt,om jag nu får köpa zebra malar billigt som alla(?) vet attt det är svårt att komma över billigt,skulle jag då tipsa om detta till denna STORA sajt så att ni köper dom före mig?Speciellt med tanke på åldersskillnaden o köpstarkhet,ni rent av bjuder det dubbla det jag kan betala!?Hur kan ni ens fråga om sånt?Är det trevligt beteende?tycker inte det(därav gamigt,som alltid stavas med ett mQwerty: nä jag har inte msn.

                    Kommentar

                    • Sonja
                      • October 2003
                      • 7357

                      #40
                      Qwerty, jag tror att folk tipsar om att du ska köpa fler än två för det kanske är svårt att se skillnad på kön. Om du köper fler och får ett par som "gillar" varandra kan du lätt sälja av de som blir över om du tror/vet att de vuxna hanarna börjar bråka.
                      Alltid nyfiken!
                      Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

                      Kommentar

                      • Marie J
                        • January 2004
                        • 10616

                        #41
                        Ursprungligen skickat av Qwerty
                        .. OCH DU marie eller vad du hette tror nog inte att du åker över halva sverige för en mal du får betala CA 500 bensin pengar
                        För 2 st så är det definitivt värt det.
                        /Marie.

                        Min zoon Mina hundar Min Dagbok
                        En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

                        Kommentar

                        • Guy Palm
                          • March 2002
                          • 5720

                          #42
                          Som jag ser det så var det Qwerty själv som orsakade att denna tråden har urartat. Om jag vill fråga om odling på någon fiskart så nämner jag inget pris. Det är ointresant.

                          Guy
                          Guy
                          ,Poecilia,SKS,GOC,

                          Kommentar

                          • lenis3
                            • June 2004
                            • 2254

                            #43
                            jag blir allt lite sugen på såna där malar. nackdelen är ju att de är sååå dyra.. är de svåra att odla? riktigt fina är de iaf.
                            Min zoon
                            Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

                            Kommentar

                            • gugges
                              • May 2003
                              • 893

                              #44
                              Personligen tycker jag inte att Qwerty orsakade diskussionen om detta, svenska avundsjukan gjorde det, i många fall så tror man att det är L046 men att det i själva verket är något annat, om du det är L046 så är det bara att säga grattis

                              Sen är priset ointressant om man är ute efter odlings tips... fisken vet ju inte hur mycket den är värd
                              Guardians Of Catfish - www.goc.se

                              Kommentar

                              • Neptun
                                • March 2004
                                • 719

                                #45
                                Marie_J: Vi kan dela på bränslet =)

                                Jag har varit på jakt efter ett par L46 till vettigt pris ett bra tag och en bränslekostnad på under 1500:- är helt ok så länge det gäller L46 och för det priset =)

                                Men ärligt så har jag som så många andra svårt att tro att det är sant att du har hittat dem så billigt. Även det fullpris du anger (300:-) är otroligt lågt, jag har själv inte sett dem till salu för under 1000:-/st.

                                Det finns många zebrarandiga malar och vissa av dem är väldigt lika Hypancistrus Zebra. Jag såg själv fel när jag var i en välsorterad och för min del ny butik för ett par månader sedan. Det var en mal som hade färgat ut och blivit nästan vit istället för ljust gul som den normalt var. Att den inte var randig med exakt samma mönster som L46 var inget jag uppmärksammade i det ögonblicket =)
                                "Failure does not require planning"

                                Kommentar

                                Arbetssätt...