Allmänt meddelande

Kollapsa
No announcement yet.

Ancistrus skäggväxt

Kollapsa
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

Ancistrus skäggväxt

Hur lång tid brukar det ta för ancistrus skägg att växa ut? Har en som började få "skäggstubb" för ett par månader sen men det har inte blivit så mycket mer. Kanske 6 cm lång. Hoppas fortfarande på hane, den andra är lite mindre och har inget alls och har lite annan form på huvudet.

Ursprungligen postat av Jenny_E Visa inlägg
    Hur lång tid brukar det ta för ancistrus skägg att växa ut? Har en som började få "skäggstubb" för ett par månader sen men det har inte blivit så mycket mer. Kanske 6 cm lång. Hoppas fortfarande på hane, den andra är lite mindre och har inget alls och har lite annan form på huvudet.
    Eftersom jag odlat Ancistrus en gång i tiden, så skulle jag säga att runt 6-7 cm börjar hanar få lite fjun. Hionor är oftast lite mindre och har kortare och lite smalare huvud. Så det är nog sannolikt att den med fjunen är hane och de andra kan vara honor.

Kommentera

Ursprungligen postat av Malawi_forever Visa inlägg

Eftersom jag odlat Ancistrus en gång i tiden, så skulle jag säga att runt 6-7 cm börjar hanar få lite fjun. Hionor är oftast lite mindre och har kortare och lite smalare huvud. Så det är nog sannolikt att den med fjunen är hane och de andra kan vara honor.
      Åh jag hoppas du har rätt! Hur lång tid brukar det ta från fjun till ordentligt skägg? Har inget minne av den biten från förr...

Kommentera

Åh jag hoppas du har rätt! Hur lång tid brukar det ta från fjun till ordentligt skägg? Har inget minne av den biten från förr...

De ska upp i 10-12 cm innan de får Kenny Roggers skägg.

Kommentera

Ursprungligen postat av Malawi_forever Visa inlägg

De ska upp i 10-12 cm innan de får Kenny Roggers skägg.
          Så stora har nog aldrig mina blivit, men ändå haft ordentligt skägg. Kanske inte rekordmycket förvisso, men tydliga hanar.

Kommentera

Så stora har nog aldrig mina blivit, men ändå haft ordentligt skägg. Kanske inte rekordmycket förvisso, men tydliga hanar.
            Det kan variera mycket mellan olika ancistrus. Vissa får aldrig mycket skägg. Vissa får mycket och långa. Vissa får mycket tidigt, vissa sent. Det var mer en generalisering efter ha odlat dessa och haft ett hundratal avelsdjur, så har man sett en hel del Ancistrus.

Kommentera

Sparar...
            X