Mat till ancistrus?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rockdoll
    • October 2009
    • 351

    Mat till ancistrus?

    Hej!

    Jag var och handlade lite inredning till akvariet tidigare idag och tänkte att jag skulle köpa nya maltabletter till min ancistrus också. Jag fick för mig när jag stod och kikade på innehållsförteckningen att ancistrus äter lite allt möjligt, och inte bara vegetabilisk mat. Jag köpte därför någon sorts tabletter som även innehåller lite räkor bl.a., eftersom jag ändå brukar mata med gröna ärtor/zucchini/andra grönsaker/frukt. (Den äter väl säkert lite flingfoder när de andra fiskarna får mat också.)

    Nu när jag är hemma igen och började fundera lite på det så inser jag att de ju inte alls äter animaliskt? Eller? Kan det vara farligt på nåt vis att ge honom de här tabletterna jag köpte?
  • henrikl
    • November 2012
    • 639

    #2
    Ancistrus äter lite kött också. De jag har äter av köttätarnas tabletter och finns det en död fisk ibland så är de där och äter lite.
    2165 liter akvarievatten i hus och garagerum.
    Mest L-malar tillsammans med Sa, malawi, räkor.

    Kommentar

    • viktorbj
      • April 2013
      • 405

      #3
      Ja självklart äter dom allt dom får tag på det gör alla fiskar förutom extremt Karnivora fiskar. Ancistrus är en Aufwuchs ätare och skall i huvudsak få vegetabiliskt foder sen kan man komplettera med protein rik mat ungefär varje vecka.

      Kommentar

      • Rockdoll
        • October 2009
        • 351

        #4
        Okej, men då kanske det kan vara okej att ge honom en sån tablett i veckan och fortsätta ge grönsaker som huvudfoder.

        Kommentar

        • Gibbicepsen

          • May 2017
          • 30

          #5
          De brukar inte vara kräsna utan äter oftast allt som är ätbart.
          MVH//
          Gibbicepsen

          Kommentar

          • Soffan74

            • March 2017
            • 158

            #6
            Mina äter allt. Maltabletter, spirulina, räkmix, flingfoder, kokt sötpotatis. Och en och annat "lik"

            Kommentar

            Arbetssätt...