Hej! Såg att de sålde Ancistrusmalar av typen "super red" i akvariebutiken i stan. De kostade 179 kr st. Är det någon som har erfarenhet av den här varianten och är priset rimligt? De var ganska små, ca 3 cm men väldigt vackra.
Ancistrus "super red"
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Är det en egen art, eller en odlingsform av den vanliga Ancistrusen (L144)? Har aldrig hört talas om den. Är det en egen art kan ju priset vara ok, ovanliga L-malsarter har en tendens att vara dyra. Är det en odlingsform av den vanliga, så låter det rätt dyrt för exemplar som bara är 3 cm. Om det är högre än vad andra tar för samma variant är ju en annan sak."You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
Min profil
Mitt galleri -
Ok, där ser manLåter som en intressant variant. Själv har jag en kull av albinoancistrusar som inte flyttat hemifrån än, och upptäckte igår ett gäng pyttesmå L183 i en rot, eller på golvet där jag la roten, rättare sagt.
"You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
Min profil
Mitt galleriKommentar
-
Ok, då är priset det dubbla här alltså. Hittade dem på Hornbach och de är ju tyskägda så det var kanske ingen slump att de fanns just där. Ska fundera lite om se är värda det priset. Sköts dem som vanliga ancistrus eller bör man tänka på nåt speciellt?Kommentar
-
Kommentar
-
Fläckiga har jag sett, det vill säga bruna, med orange fläckar, både med normala fenor, och slöjfenor."You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
Min profil
Mitt galleriKommentar
-
Blir nog att jag köper en sådan här. Jag har redan en "gold" i mitt akvarium. Förutsatt att man har rätt kön och allt annat stämmer kan dessa två varianter då leka? Fast de inte är riktigt samma sort?Kommentar
-
Ja, är de samma art kan de leka, vad man ska kalla avkomman se´n, och sälja den som, är ju en annan sak, om en del yngel blir av den röda varianten så är de ju inte "renrasiga" så att säga, men det kanske den du köper kanske inte heller är, svårt att veta eftersom fiskar inte har stamtavlaMen en såpass ovanlig variant hade kanske varit kul att para med en likadan, så chansen är större att man får så´na yngel.
"You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
Min profil
Mitt galleriKommentar
-
Ja, är de samma art kan de leka, vad man ska kalla avkomman se´n, och sälja den som, är ju en annan sak, om en del yngel blir av den röda varianten så är de ju inte "renrasiga" så att säga, men det kanske den du köper kanske inte heller är, svårt att veta eftersom fiskar inte har stamtavlaMen en såpass ovanlig variant hade kanske varit kul att para med en likadan, så chansen är större att man får så´na yngel.
Ser att du bor i Mölndal så jag passar på att fråga om du känner till någon bra akvariebutik där?Kommentar
-
Nej, när de är så små går det inte att se könsskillnad på dem.
Nja, Mölndals zoologiska finns ju, men de är mer inriktade på reptiler och smådjur. Jag brukar åka till Tropisk akvariefiskimport vid Kaggeledstorget, och nå´n gång ibland till Hercules zoo på Hisingen."You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
Min profil
Mitt galleriKommentar
-
De två butikerna är toppen tycker jag.Kommentar
-
Ja, gillar man malar är Trop bra, han har ofta inne olika L-malar."You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
Min profil
Mitt galleriKommentar
-
Jag har 4st super red, köpte på auktionen när den va i Göteborg. Dom börjar bli upp mot kanske 5-6cm och man börjar se lite strån. Tror jag har 2-3 hanar, vet inte säkert. Mycket fina är dom. Dessa är mer åt helorange-hållet. Märker ingen annan skillnad än färgen på dom mot mina andra vanliga ancistrusKommentar
Kommentar