Ancistrus sp. Yngel - Foder

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • coraxvtl
    • March 2009
    • 139

    Ancistrus sp. Yngel - Foder

    Har nyligen fått ancistrus-yngel igen. Verkar bli samma problem som senast, ynglen dör en efter en. De har fått den gråbruna färgen och är väl ca 5-6mm långa. De äter inget jag lägger ner till dem. Testat med algtabletter och lagt ner salladsblad till dem, men de visar inget intresse.

    Hur lyckas man egentligen?

  • Anki L
    • August 2011
    • 606

    #2
    Mina äter inga tabletter eller foder förrän de är lite större. Innan lever de på alger, växter och ibland är det på kokosnöten. Sen när de är nån centimeter börjar de komma på fodertabletterna och då är det dags att flytta hemifrånJag har inga fiskar som äter yngel så därför går de i det stora akvariet hela uppväxten. Har nu ca 4 kullar igång i olika storlekar. Växterna tar jäkligt mycket stryk...
    350 l

    Kommentar

    • coraxvtl
      • March 2009
      • 139

      #3
      Ursprungligen postat av Avions
      Mina äter inga tabletter eller foder förrän de är lite större. Innan lever de på alger, växter och ibland är det på kokosnöten. Sen när de är nån centimeter börjar de komma på fodertabletterna och då är det dags att flytta hemifrånJag har inga fiskar som äter yngel så därför går de i det stora akvariet hela uppväxten. Har nu ca 4 kullar igång i olika storlekar. Växterna tar jäkligt mycket stryk...
      Ok. De kanske äter alger än så länge då. Men de borde käka lite på salladsbladen jag sticker ner till dem. Får väl hoppas på att inga fler dör. Har dem i en yngelkasse för tillf.

      Kommentar

      • coraxvtl
        • March 2009
        • 139

        #4
        Kan tillägga att ingen mer har dött. NU har de äntligen hittat fram till salladsbladet

        Kommentar

        • Anki L
          • August 2011
          • 606

          #5
          Härligt!
          350 l

          Kommentar

          Arbetssätt...