Corysar i 165 liter?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Eemmaa
    • November 2011
    • 24

    Corysar i 165 liter?

    Hej!

    Jag ska starta ett 165 liters. I det ska jag ha lite fisk och 5-10 äppelsnäckor. Men något mer som städar behöver jag nog. Gillar Corydoras och har tittat lite på panda. Är det ok städare? Hur många behöver jag ha tror ni? Ska ha en mörk botten så är inte panda något att rekommendera får det gärna vara något lite ljusare så man ser dom.
  • Salamader
    • August 2010
    • 99

    #2
    Beror på vad du menar med "städare". De röjjer ju runt på botten men tar inga alger. Personligen tycker jag pandan är en trevlig Cory. Vad det gäller antalet så beror det på vad du mer har i karet men 6-7 bör du minst skaffa.

    Kommentar

    • Eemmaa
      • November 2011
      • 24

      #3
      Äter inte Corysar fiskbajs, överbliven mat osv? Tänkte att snäckorna tar alger på glaset o så. Behöver jag kanske något annat? Jag hade tänkt mig ett rejält stim blå danio och någon mindre regnbåge eller någon tetra.

      Kommentar

      • Miliimli
        • March 2010
        • 2457

        #4
        Finns inga fiskar som äter bajs, däremot kan de ta överblivna matrester. För att inte få bajs och annat bös liggande på botten behöver man bra filtrering och en fungerande bakteriekultur som bryter ner det

        Kommentar

        • källebacken
          • February 2006
          • 574

          #5
          "Corysar" rör runt lite på botten så att tycker iaf jag mindre bajs bli liggande, verkar som det finfördelas/rörs upp och åker in i pumpen, så på det sättet gör dom nytta
          Annica

          Kommentar

          • Eemmaa
            • November 2011
            • 24

            #6
            Ja bra filter är ju klart en förutsättning haha. Men ja, när jag hade ett mindre akvarium skaffade jag corysar efter ett tag o tyckte bottnen såg betydligt bättre ut. Därav min missuppfattning. Men man hör ju alltid att man ska ha någon städare eller algätare. Så då är corys bra på att städa bort överbliven mat då. Eller rekommenderas något annat? Ska som sagt ha ett gäng äppelsnäckor också. Men de äter väl inte direkt överbliven mat. Vet inte ens hur bra de är på att ta algerna.

            Kommentar

            Arbetssätt...