Det är ingen risk att dom äldre ynglen äter upp dom yngre, är du säker på att det blir något av dom gamla äggen?
Ser du något i dom eller är dom grumliga?
Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå. 1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor
People are always asking how to tell if their catfish eggs are fertilized / viable. Here is a handy guide to help you tell. Basically, if you notice the eggs turning tan after a couple of days, it's fertilized. Be careful though. They are very susceptible to fungus and once you get fungus, it seems to spread quickly.
Hmm vad gör man åt detta då?
Senast redigerad av Niklas450; 16 August 2011, 20:39.
Tar nya ägg och hoppas att dom är befruktade det är ju ändå pansarmalarna som gör jobbet.
Ibland tar honan mjölken i munnen och då brukar dom vara befruktade men ibland så sätter hanen mjölke över äggen och dom blir också befruktade men om honan lägger ägg utan så borde det ju inte bli bäbisar.
Kämpa vidare, jag fick själv ägg av mina neon redstripe men dom var inte befruktade heller så jag hoppas på att dom får ännu mer fart så jag får nya ägg igen.
Vad blev det för någon yngelkasse föresten?
Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå. 1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
Visst känns det surt men hoppet finns där ändå, dina verkar vilja leka ivarjefall, har du sett om dom gör t position så att honan tar mjölke? hur många malar hade du?
vet du hur många av varje kön?
Vet ej hur det funkar i dessa yngelkassar jag tänker mig att dom behöver en hård botten för att kunna leta efter maten men jag kan lika gärna ha fel i det har själv aldrig använt en sån till pansarmalar.
Vad har du för fiskar i det karet? Tänkte mest om det finns fiskar som gärna suger eller pickar på yngelkassen och suger ut ynglen.
Skulle väl inte säga att DU misslyckats, utan snarare dina malar. Alla behöver öva lite innan de får till det. Tycker det är lyckat att få lek, så där alldeles enkelt är det ju inte.
För mycket är inte nog!
Jag VILL ha en Elefantofon!!
Själv gick jag från 0% kläckta yngel till typ 90% när jag körde på Solis variant med en modifikation.
Jag har en annan liten pump som jag fäst litet luftrör på utblåset så att det förs färskt vatten in i yngelkaret. Gör man detta vågar jag näääästan garantera kläkta ägg.
Mitt problem var dock att jag inte fick dom att leva längre än till vecka 2 =(
Har inte försökt på ett tag nu
Har haft lite mycket jobb så jag har tyvärr inte haft tid att skriva något...
Ursprungligen postat av solis
Visst känns det surt men hoppet finns där ändå, dina verkar vilja leka ivarjefall, har du sett om dom gör t position så att honan tar mjölke? hur många malar hade du?
vet du hur många av varje kön?
Vet ej hur det funkar i dessa yngelkassar jag tänker mig att dom behöver en hård botten för att kunna leta efter maten men jag kan lika gärna ha fel i det har själv aldrig använt en sån till pansarmalar.
Vad har du för fiskar i det karet? Tänkte mest om det finns fiskar som gärna suger eller pickar på yngelkassen och suger ut ynglen.
Jorå jag har sett dem T position varje gång. De blir som helt tokiga, riktigt kul att titta på
Mmm kan nog vara smart att lägga någon i botten. Jag har rosen tetror & kardinal tetror. Malar tog jag bort, de förstörde för mycket.
Ursprungligen postat av Mumin
Skulle väl inte säga att DU misslyckats, utan snarare dina malar. Alla behöver öva lite innan de får till det. Tycker det är lyckat att få lek, så där alldeles enkelt är det ju inte.
Jo det verkar fungera bra att trigga igång dem med uppehåll och sedan vatten byte.
Ursprungligen postat av Bass
Själv gick jag från 0% kläckta yngel till typ 90% när jag körde på Solis variant med en modifikation.
Jag har en annan liten pump som jag fäst litet luftrör på utblåset så att det förs färskt vatten in i yngelkaret. Gör man detta vågar jag näääästan garantera kläkta ägg.
Mitt problem var dock att jag inte fick dom att leva längre än till vecka 2 =(
Har inte försökt på ett tag nu
Jag tror inte en pump skulle göra någon skillnad. De la nya ägg igen precis och då la dem de vi utblåset till ytterfiltret så jag lät dem sitta där i tron om just att de skulle få bättre syre tillförsel. Men ikke, inte ett ägg denna gång heller.
Bättre lycka nästa gång, jag hoppas fortfarande på mina ska leka igen
Efter 2½ vecka utan ägg! Fick äntligen se något kul när jag kom hem. >50st överallt på rutan. Borde ge lite bättre odds denna gång att något ägg är befruktat.
Grattis till småttingarna
Tror inte det, det har kvittat var jag haft äggen så har dom ändå kläckts, kan ju vara att just dom var befruktade som var på bladet och att äggen kommer från samma hona, har jag fel så skriv gärna det men detta är min uppfattning.
Man kan ju aldrig var så säker, jag har nästan aldrig haft skugga i min yngelkasse så därför får mina jämt ljus.
Kan ju även vara att dom inte blivit befruktade om hon inte tagit mjölke just då eller om ingen hane varit och befruktat.
Men jättekul att dom leker mina har nog en lång viloperiod verkar det som.
Kommentar