Ancistrus skiter som en hel häst!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Oskar Ahlner
    • August 2010
    • 90

    Ancistrus skiter som en hel häst!

    Jag har en fråga angående min Ancistrus som jag släppte i mit 540l kar igår eftermiddag. Idag när jag kommer hem ifrån jobbet så är hela botten full med bajs! Vi snackar 1000 1-1,5 cm långa fiskbajs. Är detta normalt?

    Jag har Rådasand 0,4-0,8 mm och bajset lägger sig på sanden. Är det nödvändigt att städa bort all avföring?

    Tack på förhand!

    // En förundrad Oskar
  • Oskar Ahlner
    • August 2010
    • 90

    #2
    Någon som har en aning? =)

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #3
      Tja, förmodligen har den ätit som en hel häst också
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • Oskar Ahlner
        • August 2010
        • 90

        #4
        Ursprungligen postat av Micke_A
        Tja, förmodligen har den ätit som en hel häst också
        Ja då har den isf hittat nåt gömt smörgåsbord för jag har inte matat den sen den kom till mig =)

        Har du nån idé om mina andra frågor?

        Kommentar

        • hannesc
          • December 2009
          • 13085

          #5
          jag har ju inte ancistrus men jag slamsuger aldrig mina bottnar. o har heller inga problem med skit på dom. jag har ju pansarmalar o snäckor som gräver ner o tar hand om allt sånt.

          Kommentar

          • Oskar Ahlner
            • August 2010
            • 90

            #6
            Ursprungligen postat av hannesc
            jag har ju inte ancistrus men jag slamsuger aldrig mina bottnar. o har heller inga problem med skit på dom. jag har ju pansarmalar o snäckor som gräver ner o tar hand om allt sånt.
            Nej precis. Jag har dock varken det ena eller det andra i nuläget och karet är också ocyklat. Därför tänkte jag att 100 kilo malbajs kanske inte karet orkar med än

            Kommentar

            • Christerhedberg
              • August 2008
              • 624

              #7
              Vart likadant för mig på ett dygn när jag släppte i mina 2 ancistrusar. Men det verkar ha försvunnit med tiden faktiskt, de åker med strömmen och lägger sig under stenar och växter. Så jag skulle kanske gissa på att det blir mindre inom några veckor som det blev för mig. Vänta och se

              Kommentar

              • Miliimli
                • March 2010
                • 2457

                #8
                Alltid för mig så fanns det i alla fall massor med skit ovanpå sanden dagen/dagarna efter att jag slamsugit när jag hade ancistrusar, men efter bara någon dag var allt spårlöst försvunnet, så ja antar att det typ löser upp sig lite och just lägger sig under stenar och växter, och växterna tar ju hand om det sen!

                Kommentar

                • scandtraxx
                  • August 2010
                  • 80

                  #9
                  min pleco sket också ganska mycket i början när jag hade släppt i han och nu ser jag knappt något så det är bara i början dom bajsar mycket skulle jag tro
                  Man Får Vara Som Man Är Om Man Inte Blev Som Man Skulle

                  Kommentar

                  Arbetssätt...