Stödmata otocinclus "för säkerhets skull"?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Föllförfisk
    • April 2010
    • 620

    #31
    Försök att lägga maten under nånting, så de andra fiskarna inte kommer åt? Jag brukar som sagt lägga under en rot där det blir lite utrumme för dem, inte mkt, men lite plats iaf!

    Kommentar

    • Föllförfisk
      • April 2010
      • 620

      #32
      Igår förvällde jag ett salladsblad från svärmors trädgård o lade i. JÖSSES vad de har ätit på det!! På vissa ställen är det i stort sett bara de gröna fibrerna kvar! Skönt med hemodlat, det är ju definitivt fritt från kemikalier!

      Kommentar

      • vickson
        • May 2010
        • 760

        #33
        Kan tyvärr inte lägga under något där de andra fiskarna inte är och otosarna gömmer sig aldrig utan är alltid framme. Men jag fortsätter med gurka i samma hörn och hoppas att de förstår vinken till slut. Förvällda salladsblad? Koka lite alltså? Blir inte de helt sladdriga då? Ja hemodlat är jättebra, men vi bor i lägenhet och kan inte få tag på det. Tror du att det funkar med förvällda spenatblad också?

        Kommentar

        • Föllförfisk
          • April 2010
          • 620

          #34
          Javissst, de blir sladdriga! Jag ger mina oxå förvällda babyspenatblad, det brukar vara poppis! Ja, de KAN ju va så att de inte är hungriga, men de hittar nog snart maten och börjar gilla den!

          Kommentar

          Arbetssätt...