Svindyr mal!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pliina
    • January 2010
    • 292

    Svindyr mal!

    Var i en butik idag och kikade runt. De hade fått in lite nytt så jag blev kvar ett bra tag . När jag skulle gå fick jag syn på en prislapp och hajade till.
    2398 kr skulle de har för en L046, såg ingen i karet jag tyckte såg direkt speciell ut, typ en liten ancistrus bara.
    Är inte det väldigt dyrt för en mal? Stod att den skulle vara 3-4cm. Är de mycket ovanliga eller vad är det speciella med den?

    Kollade upp den här på zoopet, fin var den men inte sååå fin
  • myslas
    • February 2008
    • 672

    #2
    De är utrotningshotade och det är således exportförbud på den från Brasilien. Dessutom ger den väldigt små kullar samtidigt som efterfrågan är förhållandevis hög. Därav det höga priset. 2398 låter lite dyrare än normalt men 1500-2000 är väl rätt normala priser annars.

    De är rätt bra att gömma sig under dagarna har jag förstått så om det fanns någon rot eller annat den kunde gömma sig vid i karet så är det inte så konstigt om du inte såg den.

    Kommentar

    • Pliina
      • January 2010
      • 292

      #3
      Ok, då förstår jag! Tack för infon, har inte kunnat sluta fundera på vad som var så speciellt med den till nu

      Kommentar

      • MissB
        • May 2009
        • 502

        #4
        Va? Vilket överpris!!.. Vilken butik var det?

        Kommentar

        • Pliina
          • January 2010
          • 292

          #5
          Djurmagasinet i Norrköping. Jag vart också väldigt förvånad över priset, som sagt! Har inte sett i närheten så dyra Discus ens...

          Kommentar

          • drd
            • March 2004
            • 5586

            #6
            Det är en inte allt för lätt fisk att få tag i så att butiken ville ha dom pengarna är fullt förståeligt tycker jag dock.
            Man får tänka på att butiken ska betala ett pris av sin leverantör och sen moms på det och då tjänar dom säkert inte så värst mycket på den heller.
            Men om man inte vill betala dom pengarna så skiter man i det och letar efter privatannonser istället
            ________________________________________________

            Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

            Kommentar

            • Azur
              • March 2003
              • 12946

              #7
              Tycker nog den fisken är ganska speciell:

              Vet inte om jag skulle kalla zoopets logga för "en ancistrus bara", det är en av de mest eftersökta och därmed dyraste akvariefiskar som finns.
              Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

              Kommentar

              • sjebbe
                • March 2009
                • 440

                #8
                Ursprungligen postat av Azur
                Tycker nog den fisken är ganska speciell:

                Vet inte om jag skulle kalla zoopets logga för "en ancistrus bara", det är en av de mest eftersökta och därmed dyraste akvariefiskar som finns.
                "bara" är att ta i.
                Det är konstigt att fisk kan få det priset. Det kan väl inte vara så många som har råd att lägga dem pengarna.
                Channa barca konstar mellan 10 till 40 tusen bereonde på storlek. Världens mest eftertraktade ormhuvudsfisk
                Den är ju inte "bara" en ormhuvudsfisk den heller Fruktansvärt vackra färger!
                450 L - Channa pulchra
                720 L - Channa, Polypterus & Datnoides

                Kommentar

                • Pliina
                  • January 2010
                  • 292

                  #9
                  Ursprungligen postat av Azur
                  Tycker nog den fisken är ganska speciell:

                  Vet inte om jag skulle kalla zoopets logga för "en ancistrus bara", det är en av de mest eftersökta och därmed dyraste akvariefiskar som finns.
                  Jag såg inte ens fisken i fråga i karet, såg en "vanlig" ancistrus bara. Kollade hur den såg ut när jag kom hem.

                  Kommentar

                  • Azur
                    • March 2003
                    • 12946

                    #10
                    Ursprungligen postat av sjebbe
                    Det kan väl inte vara så många som har råd att lägga dem pengarna.
                    Jag skulle inte göra det, men det är fler än man kanske tror som är villiga att skiljas från den sortens pengar för att få sin drömfisk.
                    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

                    Kommentar

                    • zoomi
                      • August 2004
                      • 829

                      #11
                      For all those people who find it more convenient to bother you with their question rather than to Google it for themselves.

                      Kommentar

                      • Ove.P
                        • March 2007
                        • 168

                        #12
                        Ursprungligen postat av sjebbe
                        "bara" är att ta i.
                        Det är konstigt att fisk kan få det priset. Det kan väl inte vara så många som har råd att lägga dem pengarna.
                        Channa barca konstar mellan 10 till 40 tusen bereonde på storlek. Världens mest eftertraktade ormhuvudsfisk
                        Den är ju inte "bara" en ormhuvudsfisk den heller Fruktansvärt vackra färger!
                        Jo den var fin, jag skulle dock aldrig betala så mycket för en C.barca när man kan få en Channa aurantimaculata som faktisk är snyggare till ett mycket bättre pris.
                        www.ciklid.org

                        Kommentar

                        • GöranE
                          • November 2008
                          • 735

                          #13
                          Var nere i Tyskland i helgen och i en affär hade dom KOI karpar, dom kostade 3000 Euro!!
                          Jordätare................ inget kommer i närheten!!

                          Quidquid latine dictum sit, altum videtur

                          Kommentar

                          • sjebbe
                            • March 2009
                            • 440

                            #14
                            Ursprungligen postat av Ove.P
                            Jo den var fin, jag skulle dock aldrig betala så mycket för en C.barca när man kan få en Channa aurantimaculata som faktisk är snyggare till ett mycket bättre pris.
                            Jag har haft span på den firren jag med åleds för 1500 :- tycker själv att det är väl häftigt det med. Min smärtgräns går någonstans vid 500-600 st. Blir det dyrare så måste jag tänka flera ggr innan jag gör nått förhastat.

                            Men en aurantimaculata ska jag äga nån dag...

                            Ursprungligen postat av GöranE
                            Var nere i Tyskland i helgen och i en affär hade dom KOI karpar, dom kostade 3000 Euro!!
                            Tror inte det finns någon övre gräns i japan på koi. Du skulle i stort sett kunna byta hus och bil mot vissa exemplar.
                            450 L - Channa pulchra
                            720 L - Channa, Polypterus & Datnoides

                            Kommentar

                            • akvavirum

                              #15
                              Ursprungligen postat av Azur
                              Jag skulle inte göra det, men det är fler än man kanske tror som är villiga att skiljas från den sortens pengar för att få sin drömfisk.
                              Han på Nols har bra erbjudande ibland, även på dessa fiskar.
                              För ett bra tag sedan så hade han följande erbjudande - jag tror han har drives ibland som kan löna sig att ha koll på
                              - lite skillnad mot över 2000 spänn - även om storleken på dessa säkert inte var våldsamt stora - men det var de ju inte i den andra affären heller

                              Gammal annons:
                              L046 till superpris Vi har fått in en ny sänding av L-046. Nu kan vi erbjuda denna fisk för endast 995:- / st. Jämför gärna så ser ni att det är ett kanonpris. Precis som tidigare ett begränsat antal!

                              Kommentar

                              Arbetssätt...