Tempraturen jag håller är mellan 26 - 27 grader
Ancistrus åvanför vattenytan varför ?
Kollaps
X
-
Här har vi en bild på hur en av malarna är en bit över ytan
720LKommentar
-
Vad jag kan se av bilderna så har du endast ett innerfilter, stämmer det?
Det kommer inte att räcka till när du skaffar dig fler fiskar.
Karet är dessutom helt nystartat, har du använt något vattenberedningsmedel av någon sort?Kommentar
-
Va som är mer med karet är 2 ytterfilter 2215 660L/h och 2213 440L/h en är spräkt + utan filtermatrial Så det är 2215 som fungerar och är fylld med filtermatrial men för ett satans oväsen =(
I ett annat kar som nu inte är i bruk enu har jag en Flial 4+ om man nu ska riva i den med Men hur ska de plaseras ut för bästa effekt ?
PS kan ju alltis stoppa ner en kudde i min 2213 som "Filtermatrial" :P
ALlt som allt i filterväg
2215 Ytter Funkar För ett j*vla liv 660L/h
2213 Ytter Spräckt behållare 440L/h
2252 Innerfilter, Liknande 2252 kan inte tyda men ochså på 1200L/h
En resärvdels pump lika stor som 2215 men ser ut att pumphuvudet är från 1800 talet, Kanske inte riktigt så gammal.
Flual 4 +
Har inga preparat tyvärr Vet inte så my så mycket om detta enu
Men vill gärna veta då jag är sugen på att odla
MvhSenast redigerad av Matte79; 14 October 2009, 10:10.720LKommentar
-
Det är inte lönt att klabba med de små filterna i ett 720l. Ställ undan dem i garderoben och köp ett riktigt ytterfilter annars får du bara problem.
Eheim 2080
Eheim 2260 (tveklöst bäst om du ska odla L-malar i 720l)
Eheim 2250
Eller om du vill hålla i plånboken...
Fluval FX5Kommentar
-
Det är inte lönt att klabba med de små filterna i ett 720l. Ställ undan dem i garderoben och köp ett riktigt ytterfilter annars får du bara problem.
Eheim 2080
Eheim 2260 (tveklöst bäst om du ska odla L-malar i 720l)
Eheim 2250
Eller om du vill hålla i plånboken...
Fluval FX5
Ska man hålla i plånboken så är nog inte Eheim att tita på
Såg dessa som ochså dem har ganska stora volymer
och hälften så dyra som Eheim
http://www.pwss.nu/home.php?cat=1142 SunSun
Va tror du om dem i stellet ?720LKommentar
-
Ska man hålla i plånboken så är nog inte Eheim att tita på
Såg dessa som ochså dem har ganska stora volymer
och hälften så dyra som Eheim
http://www.pwss.nu/home.php?cat=1142 SunSun
Va tror du om dem i stellet ?
SunSun vill jag inte ens testa... man får i de allra flesta fall vad man betalar för! Visst Eheim är kanske lite väl dyra i förhållande till sina konkurrenter, men kvalité och prestanda är också i en klass för sig själv.Kommentar
-
Ja min plånbok innehåller mäst damm så på något vis måste man ju kunna fixa till det
Varför skulle inte en 1200L/h "20 l/min"
Är det att min 1200 har för lite filter så lägger jag ner pumphuvudet i från den i reservdelspaljan till 2215 Då har jag en hel del mer filter.720LKommentar
-
Ja min plånbok innehåller mäst damm så på något vis måste man ju kunna fixa till det
Varför skulle inte en 1200L/h "20 l/min"
Är det att min 1200 har för lite filter så lägger jag ner pumphuvudet i från den i reservdelspaljan till 2215 Då har jag en hel del mer filter.Kommentar
-
Om det nu är så att 1200 duger men att inte filtreringen är fulbodad
Då min 2215 inte pallar mer en 660L/tim så kan jag ta en gammal 2215 och lägga ner 1200 huvudet i en ytterpump som är kass och få 1200 + mer filtervolym på det !720LKommentar
-
Det innerfilter jag har i mitt 720 är på 1200L/tim dvs 20L/Min
Om det nu är så att 1200 duger men att inte filtreringen är fulbodad
Då min 2215 inte pallar mer en 660L/tim så kan jag ta en gammal 2215 och lägga ner 1200 huvudet i en ytterpump som är kass och få 1200 + mer filtervolym på det !
Köp ett ordentligt filter eller lägg ned planerna, finns ingen genväg.Kommentar
-
som är bra och endå billig
och var
Ska köra rundor på mondag så ge lite tips på saker och var här runt i skåne, Själv bor man i Lövestad.720LKommentar
-
Många har missat det viktiga i denna tråden, tråkigt att folk ska börja ¨tjaffsa om pumpar och annat skit.
Att vattnet måste mogna spelar stor roll om man inte kör i EasyLife,Nitrivec osv.
Sen kanske det är så att han inte har så bra vatten i kranen.
Köp ett KH test och berätta vad du har för kh sedan, minska värmen i akvariet, och försök få mer flås på ytan.
No offense till er som svarat annorlunda, alla har vi olika sätt att sköta akvariet på....svårt att veta vilket som är bäst. och det är inget vi behöver prata om här!
Lycka till med akvariet nu, och städa itne akvariet eller pumparna, mata sparsamt.Kommentar
Kommentar