Tar djuraffärer i mot fisk?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mcben
    • March 2008
    • 57

    Tar djuraffärer i mot fisk?

    Köpte mig ett akvarium i helgen och fick med 2 stycken påfågelciklider på strax över 15cm. Då jag hade tänkt mig ett sällskapsakvarium är ju denna typen av fisk lite för glupsk av sig. Tar djuraffärer i mot fiskar om man ger bort dom eller hur brukar ni göra om ni får fiskar över? Tänkte åka bort till den lokala handlaren i morgon och kolla, men kollar här först hur ni brukar göra.

    OBS! Detta är ingen annons!
  • Sultanen
    • January 2008
    • 2457

    #2
    Det brukar inte vara några som helst problem för dem att ta emot fisk, det är ialla fall min erfarenhet, men det beror helt på vad det är för affär tror jag, är det en affär som säljer lite blandat och har en mindre avdelning med akvariestik så kan det nog bli svårt, men som sagt var, aldrig haft problem med det så det är helt klart värt att fråga och var lite trevlig emot dem så skall det nog gå
    300L Räkkar
    400L Växtakvarium
    220L Saltvatten - Under uppstart
    Intresserad av räkor? www.RedBee.se

    Kommentar

    • Tropfrog
      • October 2002
      • 8078

      #3
      Det lättaste är att fråga affären. En del tar emot allt andra inte alls. En del betalar, andra tar gratis. Men de flesta tar nog emot vad de tror att de kan sälja och ger någon futtig ersättning. Just stora oskar kan vara svåra att bli av med.
      MVH
      Magnus
      min zoon

      Kommentar

      Arbetssätt...