Skicka ciklidägg

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Guy Palm
    • March 2002
    • 5720

    #31
    Ursprungligen postat av firefox75
    Gick bra...tog tre dagar att skicka till polaren...äggen har kläckts och utav 20 befruktade ägg så kläcktes 17 till yngel och han har idag 15 frisimmande
    Dock så hade jag nog embalerat/isolerat dåligt för temperaturen hade sjunkit från de 28graderna jag mätte till 21grader...men det var ingen fara med äggen.
    Väntar fortfarande på bra leverans sätt till england...så gällande det får jag återkomma.
    Tillåt mig tvivla. Varför skulle du ha 28 grader ? Äggen kläcks snabbare vid varmare temperatur.
    Hur mätte du och din kompis temperaturen på äggen ?
    Innan jag tror dig såskulle jag vilja se bilder på de förpackade äggen.
    Guy
    ,Poecilia,SKS,GOC,

    Kommentar

    • firefox75
      • April 2007
      • 1806

      #32
      Har 28grader i akvariet där de kom från med vatten och skifferplatta...där av 28grader.
      Mäta temp på äggen var aldrig aktuellt eftersom det omgivande vattnet vid förpackningstillfälle var 28grader...när han fick äggen så tog han upp dem och mätte med digital termometer vattnets temp till 21grader.
      Räckte med knappt några timmar hos honom innan de kläcktes.
      Ska lägga upp bilder på äggen när jag förpackade dem...de var då befruktade.
      Frånvarande nu mera men här ibland.

      Kommentar

      • Barr
        • July 2004
        • 194

        #33
        Ursprungligen postat av firefox75
        Gick bra...tog tre dagar att skicka till polaren...äggen har kläckts och utav 20 befruktade ägg så kläcktes 17 till yngel och han har idag 15 frisimmande
        Dock så hade jag nog embalerat/isolerat dåligt för temperaturen hade sjunkit från de 28graderna jag mätte till 21grader...men det var ingen fara med äggen.
        Väntar fortfarande på bra leverans sätt till england...så gällande det får jag återkomma.
        Det kan jag säga, tar det tre dagar för paketet att komma fram så får du nog allt isolera extraordinärt bra om du vill bevara temperaturen stabil. Temperaturen har sannolikt både gått upp och ner en hel del under resans gång.

        Kommentar

        Arbetssätt...