Apistogramma + Nyckelhål + Skalarer

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • c90368

    • September 2006
    • 5973

    #31
    Antar att du har hittat denna tråd

    Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
    http://www.youtube.com/user/c90368
    /Maths

    Kommentar

    • S_sund
      • July 2004
      • 1904

      #32
      Ursprungligen postat av c90368
      Antar att du har hittat denna tråd

      http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=109309
      Japp, mycket trevlig tråd

      Flyttat 3 av 4 skalarer...den sista vägrar! Nåja, han får sova en sista natt i 400-karet *ger upp*
      450L Sydamerika, 400L Sydamerika, 240L Asien/Sällskap, 120L Slöjstjärt/Sällskap, 90L Sällskap
      Min Blogg
      För övrigt anser jag att Stenungsund bör ha en egen akvariebutik!

      Kommentar

      • Vic
        • November 2006
        • 1533

        #33
        Ursprungligen postat av S_sund
        Flyttat 3 av 4 skalarer...den sista vägrar! Nåja, han får sova en sista natt i 400-karet *ger upp*
        Knip honom när han sover
        Mvh Viktor


        Apistogramma för hela slanten!

        Kommentar

        • S_sund
          • July 2004
          • 1904

          #34
          Visste väl att den rackaren läste tråden! LURAD! He, he
          Alla fyra skalarerna flyttade.
          450L Sydamerika, 400L Sydamerika, 240L Asien/Sällskap, 120L Slöjstjärt/Sällskap, 90L Sällskap
          Min Blogg
          För övrigt anser jag att Stenungsund bör ha en egen akvariebutik!

          Kommentar

          • S_sund
            • July 2004
            • 1904

            #35
            Kunde inte hålla mig...
            Har varit och shoppat lite och lade precis ner 6st riktigt små Nyckelhålsciklider.
            450L Sydamerika, 400L Sydamerika, 240L Asien/Sällskap, 120L Slöjstjärt/Sällskap, 90L Sällskap
            Min Blogg
            För övrigt anser jag att Stenungsund bör ha en egen akvariebutik!

            Kommentar

            • JEK
              • March 2007
              • 1467

              #36
              Bilder skulle vara kul
              Mvh.
              Johan - akvarielös!

              Kommentar

              • S_sund
                • July 2004
                • 1904

                #37
                Ursprungligen postat av Kjaer
                Bilder skulle vara kul
                Nämen, det tycker ni?
                Får se vad man orkar med när barnen somnat, står och strular med slangar, pumphuvuden och rötter just nu...
                450L Sydamerika, 400L Sydamerika, 240L Asien/Sällskap, 120L Slöjstjärt/Sällskap, 90L Sällskap
                Min Blogg
                För övrigt anser jag att Stenungsund bör ha en egen akvariebutik!

                Kommentar

                • Abergoner
                  • December 2007
                  • 86

                  #38
                  Hur blev det med nyckelhålscikliderna? Går själv i köptankar så de vore jätte kul att få se någon bild

                  Kommentar

                  • S_sund
                    • July 2004
                    • 1904

                    #39
                    Titta på mina akvarium, skall se om jag inte kanfixa en bild på enbart de små nycklarna också...
                    450L Sydamerika, 400L Sydamerika, 240L Asien/Sällskap, 120L Slöjstjärt/Sällskap, 90L Sällskap
                    Min Blogg
                    För övrigt anser jag att Stenungsund bör ha en egen akvariebutik!

                    Kommentar

                    • pikachu

                      • December 2007
                      • 1189

                      #40
                      ciklider som är parbildande ska du aldrig ha i ojämt antal och helst så det kan bli minst två par
                      PS: Du är även välkommen att skicka ett privat meddelande i min inkorg om du undrar över något..

                      Kommentar

                      • Shepard

                        • March 2003
                        • 13992

                        #41
                        Tja, när det handlar om ciklider som är såpass svåra att se könsskillnad på, särskilt som små, så spelar nog jämnt eller ojämnt antal ingen större roll, eftersom sannolikheten att man får olika antal hanar och honor ändå är ganska stor, även om man köper jämnt antal. Om man inte sitter själv i affären och tar god tid på sig och fångar upp exakt de man har tittat ut. Men 6 är ett lagom antal, för att schansen ska vara hyfsat stor att få åtminstone ett par.
                        Senast redigerad av Shepard; 22 January 2008, 18:08.
                        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                        Min profil
                        Mitt galleri

                        Kommentar

                        • S_sund
                          • July 2004
                          • 1904

                          #42
                          Ursprungligen postat av pikachu
                          ciklider som är parbildande ska du aldrig ha i ojämt antal och helst så det kan bli minst två par
                          Misstänker att det är Nyckelhålen du tänker på? I så fall är väl 6st ett jämnt antal och inte ojämnt? Dessutom, som Micke redan svarat, kan man ju aldrig veta vad man får när man köper såpass små unga fiskar.

                          Förstår faktiskt inte om du bara gör ett konstaterande Pikachu eller om det är en fråga eller ett inlägg? Förklara gärna...

                          Vad gäller foto...alltså, har inga bra bortförklaringar mer än att vår lilla kamera är usel på att ta bilder med på fiskarna. Lovar att försöka igen till helgen. Nu ligger ju i alla fall akvariet inne med bild.
                          450L Sydamerika, 400L Sydamerika, 240L Asien/Sällskap, 120L Slöjstjärt/Sällskap, 90L Sällskap
                          Min Blogg
                          För övrigt anser jag att Stenungsund bör ha en egen akvariebutik!

                          Kommentar

                          • firefox75
                            • April 2007
                            • 1806

                            #43
                            S-sund- varför köpa mera fisk o sen plocka bort de som hamnar utanför...dvs inte bildat par.
                            Jag tar god tid på mig att leta par...och kan ta upp till styva två-tre veckor innan jag slår till.
                            Tänker själva...någon glor på fiskar en hel dag vid ett visst akvarium, återkommer efter två dagar, kollar och studerar, återkommer igen efter totalt 4dagar...och köper 1par fiskar som leker på en gång när de kommer i nya baljan hemma.

                            Kolla alltid i affärens akvarium och se om du kan utröna någon början till par eller lek.
                            Fördelen är denna att du kommer få fungerande par samt att du aldrig behöver knalla tillbax till samma affär o be dem ta hand om 1 eller flera stackare som fått stått i ett hörn och inte kunnat para ut.
                            Dels så blir personalen bekant med dig och du kommer troligtvis köpa fiskar därifrån ifortsättningen.
                            Frånvarande nu mera men här ibland.

                            Kommentar

                            • Shepard

                              • March 2003
                              • 13992

                              #44
                              En anledning till att köpa fler än två, förutom svårigheter att se könsskillnader, är att schansen ökar att få ett par som funkar bra ihop ökar. Även om man får tag i en hane och en hona, behöver det inte vara säkert att de bildar ett harmoniskt par. Vissa arter kan vara ganska kräsna vid val av partner.
                              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                              Min profil
                              Mitt galleri

                              Kommentar

                              Arbetssätt...