Nyckelhålsciklider

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #16
    Tja, nog har de sett mindre välvårdade ut ibland, övervuxna och dana

    Tack, ja, man ser för en gångs skull vad de bilderna föreställer

    Hur går det med nyckelhålen?
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Albin1
      • January 2007
      • 21

      #17
      Ursprungligen postat av Micke_A
      Har några bilder i mitt galleri på ett nyckelhålspar med ägg och yngel.
      Riktig fröjd att se den bilden då nyckelhålen har frisimmande yngel.
      Såg även att du har ett par bilder på Laetacara dorsigera. För några veckor sedan skaffade jag mig en liten grupp på fyra av dessa, det bildades ganska fort ett par som redan lekt två gånger med en veckas mellanrum. Men rommen åts upp båda gångerna.Himla snygg ciklid, speciellt när de är i lektagen.
      Lekte de hos dig och hur gick det isåfall?

      Och dina bilder på de bolivianska "fjärilarna" fick mig att bli riktigt sugen på dessa skönheter!

      Kommentar

      • c90368

        • September 2006
        • 5973

        #18
        Har fyra Nycklar som simmat hos mig sedan 2006-09-06. De var små när jag köpte dem, men en var något större än de andra. Nu är alla lika stora, tyvärr.

        Misstänker att jag har haft oturen att få fyra hannar. Eftersom alla är lika är det svårt att säga om det är hannar eller honor. Men alla fyra har en ryggfena vars spets är så lång att den slutar ”bakom” stjärtfenan. Har honor så långt utdragna ryggfenor?
        Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
        http://www.youtube.com/user/c90368
        /Maths

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #19
          Ursprungligen postat av Albin1
          Riktig fröjd att se den bilden då nyckelhålen har frisimmande yngel.
          Såg även att du har ett par bilder på Laetacara dorsigera. För några veckor sedan skaffade jag mig en liten grupp på fyra av dessa, det bildades ganska fort ett par som redan lekt två gånger med en veckas mellanrum. Men rommen åts upp båda gångerna.Himla snygg ciklid, speciellt när de är i lektagen.
          Lekte de hos dig och hur gick det isåfall?

          Och dina bilder på de bolivianska "fjärilarna" fick mig att bli riktigt sugen på dessa skönheter!
          Japp, har fått lek av dorsiger några gånger, det har blivit frisimmande yngel vid ett par tillfällen, men de blev nog uppätna av de andra fiskarna, tyvärr.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • Solid
            • August 2007
            • 734

            #20
            Ursprungligen postat av Micke_A
            Hur går det med nyckelhålen?
            Det går väl bra, har inte sett de gräva senaste dagarna, men de simmar oftast i närheten av varandra och ser väldigt söta ut

            Mindre bra är väl att de jagar mina nya Otocinclus, samt nafsar mina palettciklider ibland om de kommer för nära. Vid maten kan de då ta för sig, och de är de smått aggressiva mot samtliga fiskar när de letar efter missad mat på botten. Men annars är allt bra med de

            Hur är det med dina då?

            Kommentar

            Arbetssätt...