Mina Apistogramma

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Shepard
    svarade
    Ursprungligen postat av kaj.p
    En bild på Vildfångad A caetei "morajo" från Columbia. Snygg herre tycker ajg
    Riktigt snygg Såg idag att en av regnbågshonorna går med nya yngel.

    Lämna en kommentar:


  • Moving Waves
    svarade
    Sv: Mina Apistogramma

    Jo baenschi verkar hålla ganska stora revir, mina har just flyttat från en 112a så det ska bli intressant att se hur stort revir de håller i ett större kar. Cacatuoides är nog den art jag hållit som haft minst revir, där hade jag tre honor med yngel samtidigt på kanske 80cm längd.

    Lämna en kommentar:


  • Mysan__
    svarade
    Okej. Ja i mitt kar skulle det inte gå att få in nån fler sort. Har baenschi, och de äger halva akvariumet. Åtminstonde honan.

    Lämna en kommentar:


  • Moving Waves
    svarade
    Sv: Mina Apistogramma

    I regel brukar det inte funka att ha fler än en hanne i ett kar, oavsett om det är samma eller olika arter, men det beror givetvis på storleken på karet. I min 375a har jag för tillfället Macmasteri och baenschi ihop vilket funkar bra men då är den förstnämnda fortfarande ganska liten så den här inte riktigt börjat hävda sig. Det som brukar nämnas i det ämnet är att man om man ska blanda ska se till att man har arter från olika komplex, alltså undergrupper av apistogramma. Dels för att undvika korsning men även för att det kan minska aggresiviteten.

    Men i regel är det en hane per kar som gäller alltså.

    Lämna en kommentar:


  • Mysan__
    svarade
    Jag har en liten fundering. Har ni olika ap. storter i samma akvarium?
    Är lite ny på just apistogrammor. Men har fastnat kraftigt för dem
    Har suttit och kikat på bilder i tråden. Grymt fina bilder, OCH fiskar

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av kaj.p
    En bild på Vildfångad A caetei "morajo" från Columbia. Snygg herre tycker ajg
    Mycket fin!

    Tänk att dessa små fiskar kan skapa ett sånt rejält "vill ha-begär"

    Lämna en kommentar:


  • Henke_76
    svarade
    Fin firre, har du fått någon lek på dina dvärgciklider?
    MVH/Henke

    Lämna en kommentar:


  • kaj.p
    svarade
    En bild på Vildfångad A caetei "morajo" från Columbia. Snygg herre tycker ajg
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Moving Waves
    svarade
    Sv: Mina Apistogramma

    Din bitaeniata är tokfin Pia, blir nog min nästa art. Knepigt det här med apor, så sjukt härliga firrar att man bara vill ha alla!

    Satt och tittade på mina ungfiskar häromdagen och tänkte på hur givande att hålla dessa fiskar då de leker så gärna och växer så snabbt. Det är liksom alltid nåt på gång och pga att de inte alltid blir så långlivade gäller det att hålla igång återväxten kontinuerligt.

    Ffa att de leker så tidigt är charmigt, har en kull baenschi som redan börjat leka vid ca 1,5cm. Ser rätt fräsigt ut med en så pluttig mamma som ändå hetsar ordentligt mot allt och alla när hon vaktar sina små.

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av solis
    Utanför dina kar så vill jag bara säga att dina piskstjärtar fortfarande lever och mår väl
    Så kul

    Lämna en kommentar:


  • solis
    svarade
    Utanför dina kar så vill jag bara säga att dina piskstjärtar fortfarande lever och mår väl

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av lillfrasse
    Riktigt läckra foton Pia.
    Tack!

    Ursprungligen postat av solis
    Vackra dom är, har varit sugen på såna
    Visst är dem

    Lämna en kommentar:


  • Shepard
    svarade
    Rotade lite igår i karet där regnbågarna går, och såg i alla fall några överlevande regnbågsyngel bland eklöven

    Lämna en kommentar:


  • solis
    svarade
    Vackra dom är, har varit sugen på såna

    Lämna en kommentar:


  • lillfrasse
    svarade
    Riktigt läckra foton Pia.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...