Mina Apistogramma

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • DaRe
    svarade
    Ursprungligen postat av PiaJo
    Hittar inte så mycket info om dessa, Apistogamma staeki, finns det nån bra sida som ni kan rekommendera?

    tänker mest på vad det skall vara för storlek på kar, phvärde mm
    Infon bör vara korrekt här; granskad av Tom C och Mike Wise:


    Väldigt små enligt fishbase, jag har dock hittat info om att de åtminstone blir 4cm med stjärtfenan, kanske 5.

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av kaj.p
    jag förlitar mig till min litteratur på nätet är www.apistogramma.com och www.apistogramma.net som får mest besök Det finns också bra apistogramma folk här http://www.britishcichlid.org.uk/php...wforum.php?f=6 Mark Brezze o Steve Chester
    Ah, då skall jag kolla in dessa sidor

    Lämna en kommentar:


  • kaj.p
    svarade
    Ursprungligen postat av PiaJo
    Hittar inte så mycket info om dessa, Apistogamma staeki, finns det nån bra sida som ni kan rekommendera?

    tänker mest på vad det skall vara för storlek på kar, phvärde mm
    jag förlitar mig till min litteratur på nätet är www.apistogramma.com och www.apistogramma.net som får mest besök Det finns också bra apistogramma folk här http://www.britishcichlid.org.uk/php...wforum.php?f=6 Mark Brezze o Steve Chester

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ok, då vet jag, tack!

    Lämna en kommentar:


  • kaj.p
    svarade
    Ursprungligen postat av PiaJo
    Kaj, hur ser jag skillnaden på kön, kan man se det nu när de är så små fortfarnade?
    nja det är inte så lätt vänta du till de gått in sig o börjar färga ut. Då blir det lättare.

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Hittar inte så mycket info om dessa, Apistogamma staeki, finns det nån bra sida som ni kan rekommendera?

    tänker mest på vad det skall vara för storlek på kar, phvärde mm

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Ursprungligen postat av PiaJo
    En bild på en av mina Apistogramma sp. "Wangenflecken"
    Kaj, hur ser jag skillnaden på kön, kan man se det nu när de är så små fortfarnade?

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Åhhh trevligt!

    hrm, man kanske skulle åka och kika hos dig nån dag, har ju ett litet kar 60 L-kub som går"tomt"
    Senast redigerad av PiaJo; 27 November 2012, 16:17.

    Lämna en kommentar:


  • kaj.p
    svarade
    Snygg bild Pia o vänta bara de har mycket kvar o ge.
    Förresten fickjag hem en ny idag också en helt ny bekantskap VF Apistogamma staeki En mycket liten art där hannarna blir 3 cm o honan 1,5-2 så en fisk för de mindre karen Bilderna är tagna efter bara två timmar i karet så även de har mycket kvar o ge.
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    En bild på en av mina Apistogramma sp. "Wangenflecken"
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • källebacken
    svarade
    Mina Apistogramma


    Ap. Agassizii honan och hanen

    Lämna en kommentar:


  • Maligne
    svarade
    Ändå är det lättare än att försöka med galaxy-rasbororna. Helt lönlöst. Svisch säger det, så är de i andra ändan av karet...

    Lämna en kommentar:


  • gonzo44
    svarade
    he he ja dom små gynnarna är inte lätta att få bilder på.. Snygg pojk det där ju..

    Lämna en kommentar:


  • Maligne
    svarade
    Får man bidra med en liten bild på min kakaduahane? Lite lagom oskarpt, men ändå det bästa av ca 25 foton.
    Klicka på bilden för större version

Namn: 159.jpg
Visningar: 1
Storlek: 133,2 KB
ID: 2144237

    Lämna en kommentar:


  • c90368
    svarade
    Ursprungligen postat av NIC
    Jäkla stilig fisk du har där! Har börjat bli sugen på att starta ett kar med apistos, kakaduorna är ena riktigt fina rackare. Skiljer sig de olika sorterna åt mycket i beteende osv?
    Ja, det gör dom när man lär känna dem. För någon som sysslar med CA eller TA så är det säkert små skillnader, men att tex jämföra borellii och agassizii så är det i Ap värden enorma skillnader.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...