Sällskap till salvini?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • winette
    • March 2007
    • 102

    #16
    Har kvar 4 st som växt upp till fullväxta o de går med mamsen o pappsen nu
    Har dom med mina oscar ciklider o än så länge är det röd cikliderna som sätter alla andra på plats! Ena riktiga tuffingar! Ett par har just idag lagt rom faktiskt, under en rot där de bökat o grävt Får se hur det går denna gången om de lyckas dra upp nåra yngel. Brukar gå bra tills ynglen simmar runt själva sen blir de uppätna
    Du förresten, du hade haft oscar ciklider? Skulle så gärna få mina att leka men.. De verkar inte riktigt va inne på det Nåt man kan göra för att framkalla lek?

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #17
      Se upp bara så inte rödcikliderna blir mat till påfåglarna.

      Jag har aldrig haft lek av påfåglar tyvärr, eller ingen riktig i alla fall. Hade vad jag trodde var ett par en gång, men det visade vara två honor, för båda la ägg

      Det är nog bara att skaffa ca 6 ungdjur, låta dem välja partner själva, ge dem ett eget akvarium, och se´n ha tålamod.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • winette
        • March 2007
        • 102

        #18
        Än så länge så är mina oscar riktiga fegisar.. Jag har haft dem sen de va iaf under 10 cm, de är nu allihop minst 15 cm. Men det är nog så att karet är för litet.. 400l men som sagt ja får inte plats med mer just nu Får vänta tills ungarna flyttar hemifrån sisådär 10 år
        Ja funderar på att göra mig av med antingen rödcikliderna eller mina oscar, inte för att ja vill men ja måste nog

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #19
          Du får väl köpa ett akvarium till
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • winette
            • March 2007
            • 102

            #20
            Hehe..! Får ja ställa det i sängen isåf Kanske fylla badkaret?!
            Eller sälja ett av de mindre och köpa ett ännu större... Det är dyrt att va akvariefantast Lite rädd att trägolvet i mítt gamla hus ger vika om det blir ett för stort kar bara

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              #21
              Hehe, ja, stora akvarier är ju tunga, otympliga, och dyra, men man vill ju ha dem
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              • winette
                • March 2007
                • 102

                #22
                Jo de e ju så
                Såg just att mina röcikliders rom just håller på o "kläckas"(eller va de kallas). De måste ha lagt rommen för flera dar sen fast ja inte ha sett de. det vimmlar överallt där nere i gropen!
                Hur stort har du till dina uarus?

                Kommentar

                • Shepard

                  • March 2003
                  • 13992

                  #23
                  Kul

                  I minsta laget kanske, 240 liter, men de är ca 10 cm än så länge, och har tänkt att bara behålla ett par, om de parar ut nå´n gång.
                  "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                  Min profil
                  Mitt galleri

                  Kommentar

                  • winette
                    • March 2007
                    • 102

                    #24
                    Ha aldrig sett nån i affärerna (kanske beror på att de inte finns nåra större affärer här uppe i skogarna) utan bara i böcker o sånt o ja tycker de verkar så fina!

                    Kommentar

                    • Shepard

                      • March 2003
                      • 13992

                      #25
                      Ja, de är fina, och intressanta, ynglen äter sekret från föräldrarna, som discus. Fredliga ciklider
                      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                      Min profil
                      Mitt galleri

                      Kommentar

                      • winette
                        • March 2007
                        • 102

                        #26
                        Va har du dom me för firrar då?

                        Kommentar

                        • winette
                          • March 2007
                          • 102

                          #27
                          ok om ja lägger till dig på kompis listan? Kan ju va bra ha nån att fråga ibland

                          Kommentar

                          • Shepard

                            • March 2003
                            • 13992

                            #28
                            Scalarer, schackbrädesciklider, Biotodoma cupido, chokladmalar, prickiga knorrmalar, kejsartetror, och Ancistrusar
                            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                            Min profil
                            Mitt galleri

                            Kommentar

                            Arbetssätt...