Sällskap till salvini?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • winette
    • March 2007
    • 102

    Sällskap till salvini?

    Har att kar med 4 salvini ciklider. De är fortfarande rätt små ca 4-5 cm. Än så länge så är de ensamma för ja vet inte riktigt vad de passar ihop med. Jag vet att de kan bli riktigt aggressiva..
    nån som kan tipsa?
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Jack Dempsey skulle nog passa, och de skulle nog kontrastera snyggt mot salvini.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • winette
      • March 2007
      • 102

      #3
      Du tror inte det blir fullt krig då när de växer till sig? Är inte de oxå ganska aggressiva?
      Tack för dina svar förresten! Även angående Regans

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        Jo, det är just på grund av att JD också är rätt tuffa som jag tror det kan funka. En fredligare ciklid hade nog åkt på rejält med stryk när salvinina leker.

        Ingen orsak, bara kul om man hjälpa till
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • winette
          • March 2007
          • 102

          #5
          På ett ungefär hur stort kar tror du behövs när de blir större, just nu har ja ju som sagt 4 små salvini.. med ett par JD oxå.. ja vet att mitt 200 l juwel blir för litet snart men ja har ett på 400l, blir det stort nog till dom fyra o ett par JD?

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            #6
            Ja, det blir det nog, men jag skulle nog bara behålla ett salvinipar när de har parat ut.

            Köpte du JD efter mitt förslag?
            Senast redigerad av Shepard; 22 July 2007, 13:24.
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • winette
              • March 2007
              • 102

              #7
              Jo de e nog en bra ide, men än så länge kan ja inte se skillnad på dom, den största med lite längre fenor och mer färggrann måste väl va en hane.. Den minsta verkar redan utmobbad stackarn.
              Ja har bara haft dom sen igår förmidda Köpte dom i en affär som ligger ca en timmes väg från där ja bor, finns inte så mycke att välja på i djuraffärerna här de sålde även JD där men de var väldigt små, ett par tre cm bara, kanske borde vänta lite så dom inte blir mat

              Kommentar

              • Shepard

                • March 2003
                • 13992

                #8
                Ja, den största är nog en hane.

                Har du bara salvini nu?
                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                Min profil
                Mitt galleri

                Kommentar

                • winette
                  • March 2007
                  • 102

                  #9
                  Ja iaf i det karet, det hade stått tomt en tid i väntan på nya invånare Men ja har tre till att hålla reda på Har snart inte plats att bo här själv..
                  Har bla oscar, hantel, sajica, eldbuk, zebra ,röd ciklid o lite olika malar.
                  Själv?

                  Kommentar

                  • Shepard

                    • March 2003
                    • 13992

                    #10
                    Jag har några olika, med bland annat scalarer, Uaru, malar, och så. Har ett 180-liters med rödciklidyngel. Har haft alla de du räknar upp
                    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                    Min profil
                    Mitt galleri

                    Kommentar

                    • winette
                      • March 2007
                      • 102

                      #11
                      Bra! Då har ja nån att rådfråga om allt möjligt då om de går för sig?

                      Har aldrig haft en fisk som ynglar av sig lika mycke som rödcikliderna, de håller på i ett kör hela tiden Fast de får tyvärr aldrig vara riktigt ifred för andra invånare så ja har bara lyckats få kvar ett fåtal som vuxit upp. Kanske e lika bra de, hur ska man få plats me alla?

                      Kommentar

                      • winette
                        • March 2007
                        • 102

                        #12
                        Har du haft salvini själv förresten? Tänkte om du hade nån bra ide angående inredningen? Har byggt upp gömställen med rötter, men ja vet inte hur hårt de kommer gå på växterna när de blir större. Sen om ja bestämmer mig för JD kanske ja kan glömma de där med växter?

                        Kommentar

                        • Shepard

                          • March 2003
                          • 13992

                          #13
                          Har haft små salvini, men aldrig vuxna. Stora, kraftiga växter på strategiska ställen kan funka, t.ex Anubias, som man kan sätta på rötter och stenar.
                          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                          Min profil
                          Mitt galleri

                          Kommentar

                          • winette
                            • March 2007
                            • 102

                            #14
                            Ok, tack för tipsen! Vi får se om de blir nån JD framöver!

                            Kommentar

                            • Shepard

                              • March 2003
                              • 13992

                              #15
                              Ursprungligen postat av winette
                              Bra! Då har ja nån att rådfråga om allt möjligt då om de går för sig?
                              Klart

                              Jag sålde mina lifalili, eftersom de var i lektagen igen, och jag var rädd att de skulle ha ihjäl sina gamla yngel då. Har ju för en gångs skull fått en hel kull yngel som kommit så långt att de börjar se ut som fiskar Har inte hänt så ofta innan, haft för många fiskar tillsammans med paren.
                              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                              Min profil
                              Mitt galleri

                              Kommentar

                              Arbetssätt...