mina skalarer har lekt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • smokin
    • January 2007
    • 198

    #61
    jag tackar jag tackar...ja jag trodde inte att denna tråden skulle bli så poppulär som den blev..jag startade det för att jag var så glad att de hade lekt för första gången, o sen att de skötte om sin rom o sina yngel så underbart bra var ju bara en fruktansvärdt härlig bonus...

    jag ska lägga in en bild på de yngel som är kvar..det är 8 st som går i ett 12 liters akvarium med en herrans massa posthornssnäckor...men bild kommer ikväll...
    Skaldjur är som en drog...man vill bara ha mer



    Kommentar

    • smokin
      • January 2007
      • 198

      #62
      här är två bilder på de kvar varande ynglen från första leken....riktigt söta har de blivit ju..
      Bifogade filer
      Skaldjur är som en drog...man vill bara ha mer



      Kommentar

      • Tomiso
        • July 2007
        • 82

        #63
        Häftigt

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #64
          Fina Men snart måste de nog flytta till ett större (högre) akvarium, för att fenorna ska utvecklas bra.

          Försöker själv få fram ett par, har en hane och två honor, och en som är okänd, men båda honorna vill leka med den stora hanen.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • smokin
            • January 2007
            • 198

            #65
            ja de ska få simma i ett 60 liters akvarium snart..måste bara göra mig av med alla black molly platy o guppy yngel där bara.. så de får lite lugn o ro där....de levandefödarna är ju överallt och ingenstans hela tiden..
            Skaldjur är som en drog...man vill bara ha mer



            Kommentar

            • smokin
              • January 2007
              • 198

              #66
              dessa två är ju inte sanna...nu aldeles nyss har de lekt igen senast de lekte var ju den 17-18:e juli ...men ioför sig blev det inget den gången..men så nära in på..

              Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!


              var ju tvungen att filma lite
              Skaldjur är som en drog...man vill bara ha mer



              Kommentar

              • smokin
                • January 2007
                • 198

                #67
                här är en liten foto uppdatering på två av mina "ungdomar"
                Bifogade filer
                Skaldjur är som en drog...man vill bara ha mer



                Kommentar

                • Skogsfrua
                  • November 2005
                  • 309

                  #68
                  Härligt Smokin vilka små godingar... Hur många fick du kvar???

                  Kommentar

                  • smokin
                    • January 2007
                    • 198

                    #69
                    det blev endast 8 st som blev kvar..men de blev riktigt fina.. men jag ska verkligen se till att det blir fler framöver som klarar sig...det är underbart att ha "egna"skalarer...sen kan man sprida de lite..
                    Skaldjur är som en drog...man vill bara ha mer



                    Kommentar

                    • Tant Nancy
                      • April 2002
                      • 5407

                      #70
                      Jag har nu pyttesmå F1 scalarer som simmar runt med sina föräldrar. Jag flyttade mitt lekpar till ett eget 250 l kar, så dom har gott om plats... okey, 6 st corydoras davidsandsi går där också, för att hålla efter matresterna.

                      Hur länge har ni föräldrarna kvar hos ynglen? Jag tycker att dom minskar i antal och har svårt att tro att det är några andra än föräldrarna som nyper dem. Det är iofs bara 4:e gången som just det här paret leker och det är första gången de lyckades kläcka ynglen utan att falla för frestelsen att äta upp dem... så det kanske inte är färdigtränat ännu?
                      MvH
                      Tant Nancy
                      www.gladafisken.aqualogen.se
                      Mitt fotogalleri
                      Dagbok
                      Min zoon

                      Kommentar

                      • macke_fisk
                        • December 2005
                        • 4442

                        #71
                        wow säger jag bara!....har suttit och läst igenom din tråd och det var skitintressant och läsa om skalarerna....jag har sj ett par som har jag lagt ägg 2 ggr men äggen har varit borta efter någon dag....men jag kämpar på för att försöka få de ta hand om äggen....så kul att läsa denna än en gång....

                        vill gärna se lite mer filmsnuttar..på dina kommande yngel^^
                        MVH macke_fisk

                        Kommentar

                        • Tant Nancy
                          • April 2002
                          • 5407

                          #72
                          Mina yngel försvann i går... Jag har haft problem med artemiakläckningen och det var först när jag fick till det och började mata med artemian som föräldrarna käkade upp ynglen... de hade då varit frisimmande i en vecka. Någon som har några idéer om varför?
                          MvH
                          Tant Nancy
                          www.gladafisken.aqualogen.se
                          Mitt fotogalleri
                          Dagbok
                          Min zoon

                          Kommentar

                          • Skogsfrua
                            • November 2005
                            • 309

                            #73
                            Nä, kan inte förstå varför.. om det varit vanlig artemia så kanske en kunnat förstå utifrån storleken.. Men jag kommer inte ha lika bråttom att flytta mina yngel ifrån föräldrarna nästa gång då discusarna är hårdare på yngelna nattetid..

                            Paret la rom ytterligare en gång men då honan spöat hannen så dant så ville han nog inte vara med och befrukta...

                            Kommentar

                            • Kenny89
                              • December 2005
                              • 291

                              #74
                              Måste säga att det är otroligt kul att se folk lyckas
                              Ju mer än människa säger desto mindre kommer folk ihåg

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                #75
                                Härligt att se och höra om den lyckade leken - och de som följer!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...